Ilmoittaudu mukaan: MODERNIN SAUVAKÄVELYN (Modern Nordic Walking - MNW) KURSSIT

Lähde opiskelemaan sauvakävelyn tekniikkaa. Ota kaverikin mukaasi, jotta voitte yhdessä perustaa sauvakävelykimpan tai ryhmän senioriyhdistykseenne! Voit valita kurssin Helsingissä, Tampereella tai Oulussa.

SAUVAKÄVELY1: 4.6. HELSINKI, Hotelli Arthur
SAUVAKÄVELY2: 9.6. TAMPERE, Hotelli Scandic Rosendahl
SAUVAKÄVELY3: 16.6. OULU, Hotelli Radisson Blu

Ilmoittaudu koulutukseen alla olevien linkkien, senioriliiton mobiilin tai liiton nettisivujen kautta. Kurssin osanottajamäärä on rajattu. Koulutus, joka sisältää myös lounaan, on osallistujille maksuton.

9:00    Kurssin aloitus ja esittely
9:15 Modernin sauvakävelyn tausta ja periaatteet
9:30 Hyvä ryhti ja kävelytekniikka pohjana sauvatekniikalle
10:00 Muutama sana välineistä: kengät, sauvat…
10:15 tauko ja siirtyminen ulos
10:30 Kävelyn ja sauvakävelyn harjoituksia ulkona
12:00 Lounas
13:00 Miten moderni sauvakävely tukee terveyttä
14:00 Tauko
14:15 Sauvatekniikan harjoittelu ulkona; sauvojen käyttö ylä-ja alamäessä; ryhmän videointi
15:30 Palaute ja keskustelu videoinnin perusteella
16:00 Kurssin lopetus

Kurssipäivämme ohjelma on liikuntapainotteinen eli myös luento-osuudet sisältävät kevyitä harjoitteita liikkumisesta pystyasennossa. Pukeudu siis joustaviin asusteisiin ja varaudu sään mukaisesti ulkoiluun.

Tuo mukanasi hyvät kengät ja omat sauvasi. Tarvittaessa saat kurssin ajaksi sauvat lainaksi ja voit myös kokeilla uusia sauvoja, mikäli omasi kaipaavat päivitystä. Kerro kurssille ilmoittautumisen yhteydessä pituutesi tai sauvojesi pituus!

Ohjaajana Tiina Arrankoski, LitM, World Modern Nordic Walking Academyn kansainvälinen kouluttaja ja International Council of Nordic Walking (ICNW) -järjestön puheenjohtaja.

KLIKKAA, TÄYTÄ TIETOSI JA ILMOITAUDU:

SAUVAKÄVELY1: 4.6. HELSINKI, Hotelli Arthur
SAUVAKÄVELY2: 9.6. TAMPERE, Hotelli Scandic Rosendahl