Matkoja senioreille

Tällä sivulla ilmoitetamme vain niistä matkoista, joihin kaikki seniorijäsenemme ympäri Suomen, yhdistykseen ja piiriin katsomatta, ovat tervetulleita mukaan. Matkaan ovat tervetulleita myös muut seniorit! Klikkaamalla Lue lisää -kohdasta pääset lukemaan tarkemmin kustakin matkasta.

Alta löydät Patinan lukijamatkat, senioriliiton jäsenmatkat ja senioriliiton jokiristeilyt sekä erikoisristeilyt

SENIORILIITON JÄSENMATKAT - Yhteistyössä Matkapoikien kanssa

VIIMEISET PAIKAT - Patina/Senioriliiton Joulumarkkinat-risteily

Tervetuloa mukaan Patina / Kansallisen Senioriliiton ikimuistoiselle Joulumarkkinat Visby-risteilylle Viking Cinerellalla 30.11.-2.12.24! Kiehtova Gotlanti on vuosisatojen varrella houkutellut niin hansakauppiaita, valloittajia kuin taiteilijoita.

Koe saari risteilyllä suoraan Helsingistä Viking Cinderella laivalla. Perillä vietetään yksi kokonainen päivä, jolloin voit tutustua ihastuttavaan jouluiseen Visbyn kaupunkiin ja Gotlannin saareen joko omin päin tai osallistua erilaisille opastetuille retkille. Visby on noin 20 000 asukkaan hansakaupunki ja Gotlannin saaren keskus keskellä Itämerta. Saaren historia ulottuu tuhansien vuosien taakse, ja menneen maailman voi edelleen aistia Visbyn nupukivisillä kaduilla. Osaa kaupungista ympäröi kehämuuri, jonka sisään jäävä osa on nimetty Unescon maailmanperintökohteeksi. Lähde mukaan tutustumaan tähän ruusujen kaupunkiin Visbyhyn joulumarkkinoiden aikaan !

Risteilyn hintaan sisältyy

* Visbyn risteily Helsingistä valitussa hyttiluokassa 1-4 henkilölle
* Ateriapaketti: yksi buffet illallinen menomatkalla, meriaamainen sekä brunssi paluumatkalla, polttoaine- ja EU ilmastomaksu.

Retket

Lisämaksullisten retkien tarkemmat sisällöt ja hinnat löytyvät Matkapoikien sivulta.

Kevään uutuus - Kansallinen senioriliitto ry Senioriliiton Patikkamatka Toscanaan

Patikointia, elämyksiä ja historiaa iltaliassa Tule kokemaan unohtumattomia elämyksiä ja historiaa kepeän patikoinnin lomassa keväisen Toscanan ja Urbinon maisemiin!

Ohjelma sopii kaikenikäisille peruskuntoisille ihmisille, jotka haluavat matkustaa mukavan porukan ja kokeneiden suomenkielistenoppaiden kanssa. Tutustumme yhdessä oppaan johdolla kävellen St. Agatan kylään,vierailemme Alpe della Luna eli Kuun Alpeilla luonnonreservaatissa, Unescon maailmanperintölistanUrbino / Marchen läänissä, Madonnan kapplelilla sekä San Leonissa.Patikat tehdään oppaiden johdolla. Tämä on sitä aitoa Italiaa - ei turistialuetta.
Matkalla on mukana oppaamme ja perillä odottaa suomenkielinen paikallisopas Virpi,jolta ei jutut lopu kesken. Hotellina Falcon Hotel, joka sijaitsee upeissa maisemissa vajaan kilometrin päässä Sant’Agata Feltrian historiallisesta keskustasta.

Tämä matka on täynnä ilonpitoa, uskomattomia maisemia, italialaisia makuja, viiniä, musiikkia ja tunnelmaa. Matkan hintaan sisältyy puolihoito. Lähde mukaan unelmien matkalle!

Hinta alkaen 1895 €

Hinta sisältää mm:

• Lentomatka Helsinki-Bologna-Helsinki Finnairin reittilennoilla. Matkatavarat lennoilla. Hotelliyöpymiset 2 hengen huoneessa aamiaisin. Suomeksi opastetut patikat matkaohjelman mukaan. Ateriat: puolihoito. Kokeneiden suomenkielisten vaellusoppaiden palvelut kohteessa
  • Italiankielen pikakurssi. Kuljetukset kohteessa. Ohjelman mukaiset vierailut ja sisäänpääsyt. Patikointiretket (reitin pituus n. 10km)
  • Suomenkielisen paikallisoppaan palvelut kohteessa. Senioriliiton edustaja matkalla mukana (pidätämme oikeudet muutoksiin).

SENIORILIITON MATKAT KRISTINA CRUISESIN KANSSA

VIIMEISET PAIKAT - Senioreiden Hansaristeily Saksaan – viehättävät Lüneburg & Celle joulutorien aikaan 3.12.2024

Lähde Lüneburgin tunnelmallisille joulutoreille ja nauti Cellen satumaisesta talvitunnelmasta – adventtiajan yhteismatka vie kahteen viehttävään joulun taikaa huokuvaan pohjoissaksalaiseen kaupunkiin. Loman kruunavat rennot meripäivät Itämerellä herkullisine buffetteineen ja talvisine merimaisemineen.

Saksassa majoitut kahdeksi yöksi Lüneburgiin, jonka historia ulottuu yli tuhannen vuoden taakse. Suolan tuotannolla rikastuneen hansakaupungin muinainen vauraus näkyy edelleen kauniina vanhoina punatiilirakennuksina, jotka säästyivät toisen maailmansodan tuhoilta. Vanhakaupunki huokuu mennyttä aikaa, mutta tunnelma on nuorekas ja eloisa. Jouluisen kävelykierroksen päätteeksi pääset tutustumaan Lüneburgin joulumarkkinoihin.

Elämysvinkkejä yhteismatkalle

• Yhteismatkasta on helppo muokata mieleisesi – molemmissa kaupungeissa jää paljon aikaa omatoimiseen kuljeskeluun ja vaikkapa lounastamiseen. Matkanjohtajalta voit kysellä nähtävyys- ja ravintolavinkkejä.
  • Koe jouluun puettu Lüneburg käveylkierroksella, jonka aikana näet kauniisti koristeiltuja kujia ympäri kaupunkia.
  • Ristikkokoristeisten talojen valtaama Celle on kuin luotu päämäärättömään kuljeskeluun. Erityisen koristeellinen on 1500-luvulla rakennettu Hoppener Haus. Upeita ovat myös hienosti säilytetyt vanhanajan liiketilat..

Tämä matkan aikataulu on suunniteltu kiireettömäksi. Vapaa-aikaa on normaalia enemmän sekä kävelykierrokset ovat suunniteltu verkkaiseen tahtiin.

Kevään uutuus - Senioriliiton ROPAX-matka Saksaan – viiniä ja linnoja 26.3.2025

Kiertele historiallisia linnoja ja puutarhoja, maistele seudun viinejä ja ihaile komean Dresdenin nähtävyyksiä. Keväinen Senioriliiton yhteismatka vie risteilylle Itämerelle sekä nautinnolliselle kierrokselle itäiseen Saksaan. Luvassa on hyvän ruoan ja juoman täyteisiä päiviä sekä runsaasti hienoa nähtävää.

Rennon ohjelmallisten merimatkojen välissä vietät kolme päivää Saksassa tutustuen tunnelmallisiin linnoihin ja viileän vyöhykkeen viineihin – idyllisimmät maisemat odottavat Elben jokilaaksossa, jonka jyrkillä pengerretyillä rinteillä on viljelty viiniä vuosisatojen ajan. Matkan kenties vaikuttavimmaksi linnaksi paljastuu Moritzburgin koristeellinen barokkipalatsi, joka kohoaa pienellä tekosaarella järven saartamana. Sanssoucin rokokoopalatsia ympäröivät upeat puistot ja puutarhat. Yhden aamupäivän samoilet Wackerbarthin linnan viiniviljelmillä. Ehdit tutustua myös barokin ajan rakennusten kruunaamaan Dresdeniin ja nauttia illallisristeilystä Elbellä. Loman viimeistelevät huolella valitut ravintolat, jotka sopivat hienosti matkan teemaan.

Matkan hinta alkaen 1 395 € per henkilö

Hintaan sisältyy
Kuljetukset: Matkaohjelman mukaiset kuljetukset Saksassa, Hotelli: 1 x yö Lüneburg 2 x yö Radebeul, Ruokailut maissa: Hotelliaamiaiset 3 kpl Lounas 3 kpl Päivällinen 3 kpl, Laivamatka: Laivamatkat Helsinki – Travemünde, Travemünde – Helsinki Star-luokan aluksella valitussa hyttiluokassa, Ruokailut laivalla (brunssi, päivällinen), Laivan kuntosalin ja saunan käyttö, Viihde ja ohjelma laivalla, Retket, sisäänpääsyt: Wanzlebenin linna, Moritzburgin linna Wackerbarthin linna ja vierailu viinikellarissa Dresdenin kävelykierros Höyrylaivaristeily Elbejoella Sanssoucin linna ja viinitarhat, Muut maksut: Matkustaja- ja satamamaksut Muut viranomaismaksut, Kristinan matkanjohtajan palvelut: Mukana koko matkan ajan Helsingistä lähtien Vastaa käytännön matkajärjestelyistä Tulkkaa Kristina -retket suomeksi Matkanjohtaja on Kristinan edustaja matkalla

MATKAT YHTEISTYÖSSÄ LOISTORISTEILYN KANSSA

Kevään ja syksyn uutuus: Kansallisten Senioreiden eturisteilyt COSTA CRUISEN LÄNTISEN VÄLIMEREN RISTEILYT LENTOINEEN

Ota varaslähtö kevääseen tai tunnelmoi vielä viipyilevässä kesässä 8 päivän risteilyllä, jossa suomalaisen asiantuntijaoppaan johdolla tutustutaan eteläisen Euroopan upeimpiin ja kuuluisimpiin kaupunkeihin. Kevään risteilyllä kohteina ovat mm. Marseille, Palma de Mallorca ja Sisilian Palermo. Syksyllä puolestaan viihdytään mm. Barcelonassa, Sardinian Cagliarissa ja Napolissa.

Costa Toscana ja Costa Smeralda ovat laivaston uusimmat ja suurimmat, Turun huipputelakalla rakennetut laivat. Näillä sisaraluksilla näkemistä ja tekemistä todellakin riittää! Risteilijällä pääset nauttimaan 16 eri ravintolan tasokkaista ruuista sekä 19 baarin ja kahvilan tarjoamista herkullisista juomista sekä muista herkuista. Laivoilla on myös laajat hyvinvointikeskukset, joista löytyy mm. kuntosali, hoitohuoneita ja saunaosastot. Tasokkaasta kansainvälisestä ohjelma- ja viihdetarjonnasta löytyy joka päivä ja ilta uusia, mieleenpainuvia kokemuksia.

Costa Toscana 21.3.2025 | lähtösatama Civitavecchia
Costa Smeralda 17.10.2025 | lähtösatama Genova

Hinta alkaen VAIN 1595 €/hlö

Kattava all inclusive -juomapaketti 240 € / hlö.

Risteilyillä mukana suomalainen matkanjohtaja varmistaen sujuvat järjestelyt niin maalla kuin merelläkin.

SEURAAVAT MATKAT ON JO MYYTY LOPPUUN! - KYSY PERUUTUSPAIKKOJA