Matkoja jäsenillemme

Tällä sivulla ilmoitetamme vain niistä matkoista, joihin kaikki seniorijäsenemme ympäri Suomen, yhdistykseen ja piiriin katsomatta, ovat tervetulleita mukaan. . Klikkaamalla Lue lisää -kohdasta pääset lukemaan tarkemmin kustakin matkasta.

Alta löydät Patinan lukijamatkat, senioriliiton jäsenmatkat ja senioriliiton jokiristeilyt sekä erikoisristeilyt

Lähiaikoina julkaisemme Visbyn risteilyn 14.6-16.6 Viking Gabriellalla yhteistyössa Matkapoikien kanssa! Matka tulee myyntiin tänne!

SENIORILIITON JÄSENMATKAT - Yhteistyössä Matkapoikien kanssa

Senioriliiton paikallisia makuja ja patikointia Andorrassa 14.5. - 20.5.2024

Lähde tutustumaan Andorran historiaan ja nykypäivään paikallisten makujen ja kevyen patikoinnin lomassa.

Ohjelma sopii kaikenikäisille peruskuntoisille, tervejalkaisille ihmisille. Hintaan sis. suorat lennot ja matkatavarat, majoitus 2 hengen huoneessa aamiaisin, 2 ohjattua patikointiretkeä, 5 illallista, kuljetukset kohteessa, sisäänpääsymaksut kohteissa, paikallisoppaan palvelut ja suomenkielinen opas. Matkalla mukana Senioriliiton edustaja!

Patikointia, upeita maisemia ja paikallisia makuja Andorrassa!

Lähde tututumaan Andorran historiaan ja nykypäivään paikallisten makujen ja kevyen patikoinnin lomassa. Ohjelma sopii kaikenikäisille peruskuntoisille ihmisille, mutta ei liikuntarajoitteisille sillä maasto on kivikkoista. Ohjaajamme asuu samassa hotellissa yhdessä ryhmän kanssa. Vaellusreittien vetäminen tapahtuu paikallisen ammattiohjaan avustamana.
Otathan oman täytettävän juomapullon mukaan patikkamatkalle!

Senioriliiton ruusujen Visby 14.6.-16.6.2024

Tervetuloa mukaan Kansallisen senioriliiton ikimuistoiselle matkalle ruusujen Visbyyn Viking Gabriellalla! Kiehtova Gotlanti on vuosisatojen varrella houkutellut niin hansakauppiaita, valloittajia kuin taiteilijoita.

Seikkaile omin päin tai osallistu opastetuille retkille keskiaikaisessa Visbyssä tai Gotlannin kauneimpia maisemia ihaillen! Voit varata myös mielenkiintoisia retkiä Matkapoikien kautta. Matkalla on mukana matkaisäntänä ja senioriliiton edustajana senioriliiton viestintäpäällikkö Petri Rytkönen. Lisäksi tarjolla lisämaksullisia retkiä. Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille matkustajille (matkalla ei ole esteettömiä kuljetuksia eikä hotellia, retkillä kävellään).

Lue lisää (mm matkaohjelma ja ehdot) ja varaa matkasi Matkapoikien kautta klikkaamalla tästä tai soittamalla numeroon 010 2323 200 (pvm/mpm). Pidätämme oikeudet muutoksiin. Ajantasaiset tiedot matkasta ja sen ehdoista löytyvät vastuullisen matkanjärjestäjän sivuilta.

SENIORILIITON MATKAT KRISTINA CRUISESIN KANSSA

Senioriliiton kevätmatka Berliiniin 12.-17.3. (ti-su) 5 yötä

Nähtävyyksien katselua, tanssimisen iloa ja huikea ilta Berliinissä glamouria tihkuvan show’n parissa – lähde ihanan piristävälle yhteismatkalle Saksaan.

Itämerellä rentoudut Finnlinesin hyvätasoisella matkustajarahtilaivalla noutopöydän antimista, mukavasta seurasta ja kiireettömyydestä nauttien.

Laivamatkojen välissä vietät kaksi antoisaa vuorokautta Saksassa. Saat tutustua Schweriniin, jonka komea linna ja viihtyisä vanhakaupunki huokuvat historiallista charmia. Berliinissä odottaa hotelli hyvällä paikalla kaupungin keskustassa, herkullinen illallinen sekä yksi koko matkan ehdottomista kohokohdista: tanssia, laulua, akrobatiaa ja erikoisia asuja yhdistelevä näyttävä show, jonka on kuratoinut muotisuunnittelijalegenda Jean Paul Gaultier.

Seuraavana aamuna saat katsella Berliinin maamerkkejä ja historiallisia paikkoja sekä kuljeskella Kurfürstendammin kuuluisalla ostoskadulla. Ennen lounasta on vuorossa hyväntuulinen tanssitunti, joka sopii kaiken tasoisille. Päivän päättää illallinen vanhaan kyläkouluun tehdyssä ravintolassa ennen laivaan nousua ja leppoisaa paluumatkaa laivalla.

MATKAT NYT MYYNNISSÄ! - Yhteistyössä Matka-Agenttien kanssa

PATINAN LUKIJAMATKA: SAARENMAAN OOPPERAPÄIVÄT 25.-28.7.2024

Kesä, Saarenmaa ja oopperamusiikki kuuluvat yhteen! Saarenmaan pääkaupungissa Kuressaaressa voi yhä tuntea entisaikojen hengen, jota luovat tunnelmalliset puistot, kirkot, vanhat mukulakivikadut ja vuosisatoja vanhat aumakattoiset talot niiden varsilla. Ja musiikki!

Saarenmaan tärkein nähtävyys on historiallinen Piispanlinna, joka on yksi parhaiten säilyneitä keskiaikaisia linnoja koko Baltiassa. Komea linna hallitsee koko kaupunkia. Sekä linnan puistossa että muualla kaupungilla järjestetään kesäisin erilaisia tapahtumia ja konsertteja, ja linna toimii myös Saarenmaan oopperapäivien päänäyttämönä.

Oopperapäivien aikaan linnassa kuullaan maailmankuulujen säveltäjien teoksia ja konsertteja järjestetään myös kirkoissa ja kaupungin puistoissa. 2024 oopperapäivien musiikista vastaa tunnettu, kokenut ja tasokas Katalonian oopperaorkesteri solisteineen. Patinan lukijamatkalaiset nauttivat Trubaduuri-oopperan unohtumattomista sävelistä. Myös lauantai-illan upeaan oopperagaalaan on halutessaan mahdollisuus osallistua. Oopperapäivien tilaisuudet järjestetään ulkoilmassa, Piispanlinnan pihalla, jossa on telttakatos. Matkalla on myös muuta yhteistä ohjelmaa ja aterioita.

Matkaisäntänä ja Patinan edustajana matkalla on senioriliiton varapuheenjohtaja Paavo Peltosaari.

Matka-ajankohta ja hinta:
25.-28.7.2024 (to-su) 885 €/hlö

NÄMÄ ON JO MYYTY LOPPUUN! - KYSY PERUUTUSPAIKKOJA

MATKA TÄYNNÄ - 23.-26.4.2024 PATINAN LUKIJAMATKA: KEVÄINEN GDANSK

Itämeren rannalla sijaitseva Gdansk on Puolan rannikon suurin ja merkittävin kaupunki. Gdanskilla on pitkä, vaiheikas ja värikäs, myöskin sotaisa historia takanaan. Se tunnetaan vanhana, merkittävänä hansakaupunkina ja vapaakaupunkina, jota Napoleonkin aikanaan kutsui ”avaimeksi kaikkeen”.

Kaupunki oli hyvin kansainvälinen kaupunki aina toiseen maailmansotaan saakka, ja tunnettiin siihen asti Danzigin nimellä. Toinen maailmansota muutti kaiken, sehän alkoi nimenomaan täältä Gdanskin ja pohjoisen Puolan alueelta. Sota tuhosi kaupungin ja lähialueet lähes täysin, ja kaikki vanhat rakennukset ovat sodan jälkeen jälleenrakennettuja.

Matkaemäntänä ja Patinan edustajana matkalla on senioriliiton edunvalvonnan suunnittelija Timo Vuori.