Patinan lukijamatkat nyt myynnissä!

Tutustu ja lähde mukaan senioriliiton Patina -lehden lukijamatkoille kuninkaalliseen Lontooseen syyskuussa sekä Berliinin joulutoreille adventtimatkalle tai Wieniin uudeksi vuodeksi joulukuussa!

MATKA TÄYNNÄ: 28.8-3.9.2022 PATINAN LUKIJAMATKA: HYVÄN OLON MATKA PÄRNUUN

VIIMEISET 5 PAIKKAA MYYNNISSÄ: 24.-27.9.2022 PATINAN LUKIJAMATKA: KUNINKAALLINEN LONTOO

Lontoo on varmasti yksi maailman mielenkiintoisimmista ja monipuolisimmista metropoleista. Tämä trendikäs ja muodikas suurkaupunki on myös upea kuninkaallinen kaupunki, jossa huokuu pitkät, aristokraattiset perinteet, arvokas brittiläinen tunnelma ja monarkian läsnäolo. Kuninkaalliset palatsit, merkittävimpänä tietysti Buckinghamin palatsi, ja monet muut brittimonarkian historian merkittävät rakennukset ja muistomerkit kertovat kulkijalle pitkästä historiasta ja kuninkaallisten elämästä. Windsor hääkirkkoineen, Kensingtonin palatsi, Buckinghamin palatsista puhumattakaan ovat kaikki tuttuja TV:stä ja lehtien sivuilta. Kuninkaallisessa Lontoossa vieraillaan nyt jopa tässä kaikkein "tärkeimmässä" eli Buckinghamin palatsissa. Ja nautitaan tietysti aitoenglantilaista iltapäiväteetä skonssien ja kolmioleipien kera. Aitoja brittiperinteitä parhaimmillaan!

Matkalla on mukana Patinan edustajana ja matkaemäntänä senioriliiton järjestöpäällikkö Pia Nyman.

Klikkaa tästä ja tutustu kuninkaallisen Lontoon matkaamme!

PAIKKOJA SAATAVILLA VIELÄ: 24.-27.11.2022 (to-su) JOULUTORIEN BERLIINI

Berliini tunnetaan sykkivän ja trendikkään ilmapiirin lisäksi historiallisista nähtävyyksistä, kaupungin historiasta ja poliittisesta muutoksesta. Nopeasti muuttuva metropoli tunnetaan kansainvälisesti juhlien, vilkkaan yöelämän, nykyaikaisen arkkitehtuurin ja avantgarde-taiteen ansiosta. Muuri erotti kaupungin vuosikymmeniä, joten Berliinissä on omalaatuista arkkitehtuuria ja kulttuuria. Kaupunki on muodostunut sen koskettavan menneisyyden mukaan ja se tarjoaa aikamatkan vuosikymmenten halki. Pitkän eristyksen vuoksi kaupungin länsi- ja itäosissa on oma tunnelmansa ja niissä kannattaa ehdottomasti vierailla. Saksan pääkaupungissa on lukemattomia nähtävyyksiä sekä valtava määrä tekemistä ja tapahtumia. Berliinissä on noin 60 joulutoria, joista muutamaan päästään tutustumaan tällä matkalla.

Matkalla on mukana Patinan edustajana ja matkaisäntänä senioriliiton hankekoordinaattori Timo Vuori.

Klikkaa tästä ja tutustu koko matkaan!

PAIKAT MENEVÄT NOPEASTI: 30.12.2022-2.1.2023 UUSI VUOSI WIENISSÄ

Itävallan ihana pääkaupunki Wien on sävelten koti. Tyylikkäässä kaupungissa soi Straussin kauniit valssit ja Mozartin musiikki, aina uusien sukupolvien rakastamina, aina uudet kuulijansa lumoavina. Valssikonsertit, operetit, oopperat, Wienin maailmankuulujen filharmonikkojen konsertit - ja tietysti Sacher-torttu - ovat erottamaton osa tätä ihastuttavaa kaupunkia. Wien on elegantti kaupunki. Keisarillinen loisto ja vanhat keskieurooppalaiset palatsit sekoittuvat moderniin ja muodikkaaseen menoon. Kaduilla kulkee tyylikkäitä wieniläisiä, jotka poikkeavat tunnelmallisiin kahviloihin, viihtyisiin ravintoloihin, muodikkaisiin putiikkeihin, pieniin viinitupiin. Koko kaupunki kertoo kuitenkin samalla pitkästä ja mielenkiintoisesta menneisyydestä ja keisarien kiehtovasta ja romanttisesta historiasta. Schönbrunnin palatsi ja Hofburgin linna muistelevat Sissi-keisarinnan tarinaa ja Frans Joosefin ja Elisabetin aikaa. Ja uusinta 2000-lukua ovat hämmästyttävä, kokeileva arkkitehtuuri, moderni taide ja teatteri. Wien on houkutteleva ja mielenkiintoinen aina, ympäri vuoden. Uusi vuosi on Straussin ja Mozartin aikaa, kun koko kaupunki tanssii ja soi, ja vuosi vaihtuu uudeksi näiden sävelten mestarien musiikin tahdissa.

Matkalla on mukana Patinan edustajana ja matkaemäntänä senioriliiton toiminnanjohtaja Maarit Kuikka.

KLikkaa tästä ja lue upeasta matkastamme lisää!