Senioriliiton valtuuston kokous on toistaiseksi siirretty

Kansallinen senioriliitto ry:n hallitus on päättänyt, että se ei kutsu toistaiseksi liiton valtuustoa koolle 18.3.2020 voimaan tulleen valmiuslain ja koronaepidemian torjumisen perusteilla.

Uusi päätös valtuuston koolle kutsumisesta tehdään sen jälkeen kun kokoontuminen ei enää uhkaa osallistujien henkeä tai terveyttä. Liiton työvaliokunta ja hallitus kokoontuvat toistaiseksi vain sähköisesti kunnes tilanne taas sallii fyysisen kokoontumisen.

Valmiuslaki on voimassa 18.3.-13.4.2020.

Valmiuslain toimintaohje on se, että yli 70-vuotiaat velvoitetaan pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa mahdollisuuksien mukaan. Lisäksi valmiuslaissa suositellaan, että yksityiset toimijat ja kolmas sektori sulkevat mm. kerhotilat, järjestöjen kokoontumistilat ja vanhusten päivätoiminnan.

Iäkkäät ja monisairaat henkilöt ovat koronaviruksen erityinen riskiryhmä.