MATKA TÄYNNÄ - Senioriliiton jokiristeily 11. - 17.10.2022

Lähde mukaan Kristina Cruisesin ja senioriliiton elämykselliselle jokiristeilylle Reinille ja Moselille – keskiaikaisiin kaupunkeihin, viininviljelysseuduille ja levollisiin, pittoreskeihin jokimaisemiin lokakuussa 2022! Matka täynnä - kysy peruutuspaikkoja!

Remich - Saarburg - Trier - Cochem - Koblenz - ROdesheim -Mannheim & Heidelberg - Strasbourg

Risteilyn aluksi vierailet Lilliputtivaltio Luxemburgissa, joka säväyttää jylhällä sijainnillaan; vanhat korttelit sijaitsevat kallioniemekkeellä rotkon partaalla. Saksan vanhimmassa kaupungissa, Trierissä, voit keskittyä roomalaisten ajoista asti periytyviin nähtävyyksiin tai vaikka ostoksiin. Välillä seurailet maisemien vaihtumista laivan kyydistä ja kuulet mielenkiintoisia luentoja. Vehreyden keskellä erottuvat vanhat kylämiljööt kirkkoineen, ja kukkuloiden rinteillä levittyvät viinitarhat. Cochemissa odottelee viikon hienoin linna. Rüdesheimin viinikylässä kutsuvat somat kujat ja hilpeät viinituvat.  Heidelbergin kohokohtia on mahtava linna ja vanhakaupunki barokkirakennuksineen. Risteilyn päätöspäivänä Strasbourgissa kohtaat kansainvälistä tunnelmaa, ranskalaista eleganssia sekä vanhojen kaupunginosien perinteikkyyttä.

Varaukset ja tiedustelut puhelimitse suoraan Kristinalta p. 05 - 21144 (ma-pe klo 10 - 16)

Tällä matkalla luennoitsijavieraana toimittaja, kirjailija Helena Petäistö.

Helena Petäistö

Luentojen aiheet:

• ”Kokoaan suurempi Lilliputti-Luxemburg”
  • ”Saksa-Ranska -aisaparin toilailut kautta aikojen”
  • ”Satumainen Strasbourg”.

Elämysvinkkejä risteilylle

• Vietä mukava iltapäivä ihastuttavassa Cochemin pikkukaupungissa. Nouse myös kukkulalla olevalle linnalle ja tee kierros sen upeissa saleissa, joiden ikkunoista on hieno näköala Moselin laaksoon.

• Maistele paikallisia makuja Rüdesheimin viiniravintoloissa. Nauti lupsakasta tunnelmasta.

• Levähdä laivan kannella ja katsele Moselin sivujoen, Saarin, kauniita metsämaisemia laivan mutkitellessa kohti viimeisen yön satamaa.

Matkan hinta / hlö Senioriliiton jäsenille:

HYTTI 2 HLÖ 1 HLÖ
1. kansi 2095 € 2465 €
2. kansi (loppuunmyyty) 2285 € 2655€

Matkapaketin hintaan sisältyy:

Lennot Helsingistä, kuljetukset, 6 yön risteily m/s Lafayette jokiristeilijällä (Premium), täysihoito laivalla, ruokajuomat, valikoima baarin juomia, matkaohjelman mukaiset retket (4 kpl), ohjelma laivalla sekä Kristina matkanjohtajien palvelut.

Tällä risteilyllä kaikki kanssamatkustajat ovat suomalaisia. Hinnoissa on huomioitu 100 € alennus / hlö matkan normaalihinnasta. Edun saadaksesi mainitse varauksen yhtey­dessä Senioriliiton jäsenyydestä. Lisä maksul­linen retkipaketti 159 € / hlö sis. kierroksen Luxembourgissa, Cochemin linnavierailun sekä Heidelbergin retken.

Varaukset puhelimitse suoraan Kristinalta p. 05 - 21144 (ma-pe klo 10 - 16)