Ehdolla liiton valtuuston puheenjohtajaksi

Ehdolla liiton valtuuston puheenjohtajaksi ovat Esa Anttonen Oulusta ja Sirpa Terväväinen Keski-Suomesta.

Olemme pyytäneet kaikkia ehdokkaita vastaamaan kolmeen kysymykseen:

1. Kuka olet?
2. Miksi olet ehdolla?
3. Mitkä ovat kolme päätavoitettasi?

Esa Anttonen - Harmaantuvan, mutta vireän jäsenistömme tukipilareille

Esa Anttonen, toukokuussa 72 v. Kajaanista, Oulun piiristä.
Harrastan murtomaahiihtoa ja kuorolaulua.

Kuusi vuotta liittovaltuustossa, vpj. Olen seurannut kahden hallituksen työskentelyä läheltä. Säännöt edellyttävät nyt siirtymistä muihin tehtäviin. Vielä on sanottavaa jäljellä.

Liiton tunnettuus on vähäistä. Meidät mielletään liian usein puolueen
eläkekerhoksi.

Pienet yhdistykset ja piirit on saatava tasa-arvoisiksi suurten kanssa, sekä talous että henki laitetaan kuntoon. Seniorit perukassa ja kasvukeskuksessa ovat yhtä tärkeitä järjestöllemme.

Edunvalvonnassa huolehditaan mm. eläkkeisiin, verotukseen ja asumiseen liittyvistä kysymyksistä. Hyvinvointialueiden käynnistymistä seurataan ja jopa ohjataan, eikä unohdeta kuntienvanhusneuvostoja.

Ikääntyminen älköön ahdistako enää ketään.

Sirpa Teräväinen - Valtuustolla ja valtuutetuilla on merkitystä

Olen Sirpa Teräväinen, Jyväskylästä, Jyväskylän seniorien aktiivitoimija, Keski-Suomen kansallisen senioripiirin puheenjohtaja ja väistyvän liittohallituksen jäsen.

Olen ehdolla valtuuston puheenjohtajaksi siksi, että haluan kehittää yhdessä hallituksen puheenjohtajan ja toiminnanjohtajan kanssa valtuustosta keskustelevan ja aloitteellisen päätöksentekijän. Yhdessä ja yhteisellä osaamisella toteutamme liittokokouksen linjaukset "toiminnan ja talouden suuntaviivat" siten, että jokainen piiri ja yhdistys kokee saavansa oman äänen kuuluviin.

Tavoitteeni on toimia niin, että valtuustolla on merkitystä, valtuutettujen osaaminen otetaan liiton käyttövoimaksi ja että valtuutetut ovat Senioriliiton lähettiläitä omissa maakunnissaan niin järjestöjen välisissä verkostoissa kuin edunvalvonnassa.