Järvenpään senioreiden muistikerho täytti 10 vuotta. Paljon onnea vireälle muistikerhollle!

Innostus käynnistää muistikerho syntyi,kun Liisa Simovaara kävi esittelemässä senioreillemme Mäntsälän toimintaa.

Järvenpään senioreiden muistikerho perustettiin 10 vuotta sitten 15.2.2013. Ulla-Maija Kämäri kertoo:”Vedin ensimmäisen vuoden kerhoa yksin. Urakka osoittautui raskaaksi ja saimme yhden uuden vetäjän ja myöhemmin vielä kolmannen. Kukin vetäjä valmistelee itsenäisesti 3-5 erilaista tehtävää omalla vuorollaan. Tehtävien kirjo on moninainen: anagrammeja, sanaleikkejä, tietovisoja, ristikoita, pieniä päässälaskuja, arvoituksia, muisteluja vanhoilta ajoilta, motoriikkaharjoittelua ja paljon muuta. Kokoonnumme perjantaisin tunnin verran. Osallistujia on 12 -18 henkilöä, suurin osa naisia, joskus mukana jokunen mieskin. Muistikerhossamme ei paneuduta itse muistisairauteen, siihen vaadittaisiin asiantuntija vetäjäksi. Yritämme saada aivoille aktivointia erilaisten tehtävien kautta, jotta pystyisimme pitämään vireystasoa yllä myös muistin suhteen". Kerhon vetäjinä toimivat Ulla-Maija Kämäri, Kirsti Raittila ja Annina Kanerva.