JÄRVENPÄÄN SENIOREILLA YMPÄRIVUOTISTA TOIMINTAA

On erittäin tärkeää, että jokainen pysyy mukana fyysistä ja psyykkistä vireyttä ylläpitävissä toiminnoissa.

Syksy ja kevät ovat toiminnallisesti vilkkainta aikaa yhdistyksille. Kesällä moni viihtyy lomaillen ja tuttuja tavaten. Järjestämme yhteistä tekemistä heillekin, jotka eivät vietä kesiään mökillä. Edellisenä kesänä järjestimme kävelyretkiä Vanhankylän kartanon liepeillä. Tänä vuonna kesäkuun alussa vierailimme Mustion aateliskartanossa ja Fiskarsissa. Lisäksi teimme kolme opastettua pyöräretkeä Järvenpään ympäristössä. Parisenkymmentä innokasta pyöräilijää starttasi kolmisoinnun juurelta Rantapuistosta kesäkuussa Lottamuseoon, heinäkuussa Ilmatorjuntamuseoon ja elokuussa Kallio-Kuninkalaan, jota ylläpitävä Leonora ja Yrjö Paloheimon säätiö viettää tänä vuonna 50-vuotisjuhliaan. Sen kunniaksi meille tarjottiin kakkukahvit ja jokainen saimme muistoksi Kallio-Kuninkalasta tehdyn juhlakirjan. Autollakin saattoi tulla mukaan, jos pyöräily ei ollut mahdollista. Kallio-Kuninkala on nykyään taideyliopiston toimipiste. Säätiö tukee nuorten taiteilijoiden kasvua ja taiteen koulutusta.