Kirkkopuiston Laudatur Jyväskylässä jo kolmannen kerran

Rohkeasti seniori -hankkeessa ideoitu sosiaalinen innovaatio "Kirkkopuiston Laudatur" järjestetään jo kolmannen kerran. 8.9.23 Jyväskylässä.ä.

Rohkeasti seniori -hankkeessa innovoitu matalan kynnyksen tapahtuma ”Kirkkopuiston Laudatur” järjestetään Jyväskylän keskustassa jo kolmannen kerran 8.9.23. Tapahtuman tuottaa Jyväskylän seniorit ry 13 yhteistyökumppanin kanssa. Uusina kumppaneina tänä vuonna ovat Jyväskylän Taidemuseo, Varttuneiden Asumisoikeusyhdistys Jaso ry, Hammasirkku ja Keski-Suomen Kennelpiiri ry. Tapahtumapaikkoja on viisi.
Tarjolla eläkkeelle siirtymisen uuteen elämäntilanteeseen on laaja valikoima uusia harrastuksia, uuden oppimista, vapaaehtoiseksi ryhtymistä ja tietoa mm. lemmikin hankkimiseksi, asumisesta ja pankkiasioissa. Seniorien puheenjohtaja Seppo Mäkiranta on taidemuseossa kohtaamispaikalla.
Perjantai-iltapäivä on kohtaamisten, elämysten ja musiikillisten tuokioiden tapahtumaketju. Jyväskylä Sinfonian jousiensemble esiintyy teatterilla, Kannelkuoro Kaupunginkirkossa, trubaduurit Kirkkopuistossa ja lopuksi tanssitaan haitarimusiikin tahdissa.