Lahja lapsille ja nuorille - joulumieltä senioreille

Hämeenlinnan kansalliset seniorit olivat joulukuussa virittymässä joulutunnelmaan Hämeenlinnan teatterin Kilttien ja tuhmien joulukonsertissa.

Katsojista miltei puolet oli meitä senioreita. Näin olimme tukemassa paikallista hyväntekeväisyyttä. Konsertin tuotto 10.000 € lahjoitettiin Kanta-Hämeen keskussairaalan lapsi- ja nuorisopsykiatrian osaston Ahvenistonharjun sairaalakouluun.
Kuulimme kauniita, kipeitä, haikeita ja hauskoja joululauluja sekä kepeitä runoja teatterin näyttelijöiden esittäminä. Konsertin jälkeen siirryimme samassa rakennuksessa ravintola Isoon Huvilaan maittavalle joululounaalle. Kiitos yhdistykselle ja teatteritiimille järjestelyistä.
Verkatehdas on tapahtumatalo Hämeenlinnan keskustassa Vanajaveden rannalla. Vanha tehdaskortteli, jonka juuret ovat vuodessa 1895. Voimme nauttia siellä konserteista, teatterista, elokuvista, ravintolapalveluista ja erilaisista tapahtumista. Korttelissa sijaitsee myös taidemuseo, Lyseon yläkoulu ja lasten kulttuurikeskus Arx.