Mäntsälän senioreiden digikerholaiset koulun penkillä

Mäntsälän senioreiden digikerholla ja Riihenmäen koulun 8-luokan oppilailla menestyksellistä yhteistyötä

Mäntsälän senioreilla on ollut aktiivisesti toimiva digikerho usean vuoden ajan. Kerho toimii pääosin omien senioreiden vetämänä ja käyttää ulkopuolista tukea mahdollisuuksien mukaan. Digikerholla on ollut vuoden 2023 aikana hedelmällistä yhteistyötä Riihenmäen koulun 8-luokan oppilaiden kanssa. Olemme perehtyneet oppilaiden opastuksella useisiin some-työkaluihin kevään ja syksyn tapaamisissa. Keväällä teemoina oli Snapchat, Instagram ja hashtag. Syksyllä kerrattiin keväällä opittua ja uutena asiana oli TikTok.

Paljon uutta asiaa on opittu nuorten johdolla. Useimpien senioreiden kanssa opastus käynnistyi some-työkalun asennuksella kännykkään. Aikaisempaa kokemusta monellakaan seniorilla ei ollut näistä työkaluista. Nopeasti pääsimme kuitenkin sinuiksi perusasioiden kanssa ja saimme työkalut tehokäyttöön. Nuoret toimivat ihailtavalla tavalla meidän varttuneempien osaavina ja rauhallisina opastajina.

Lämpimät kiitokset meitä senioreita opastaneilla Riihenmäen koulun oppilaille.