Monipuolisesta liittokokouksen oheisohjelmatarjonnasta nautti 210 kokousvierasta

Piirin järjestämien oheisohjelmien suosikit olivat ”Seniorit linnassa” iltajuhla, ”Leppoisa risteily” höyrylaivalla ja ”Kurkistus oopperan maailmaan”.

Piirin iltajuhlaa vietettiin keskiaikaisessa Olavinlinnassa. Pitopöydän antimien lisäksi nautittiin trubaduurin lauluista ja tarinoista, 13-vuotiaan harmonikkataiturin esityksistä ja Joel Lehtosen romaanista Putkinotko tuttu Rosinakin putkahti paikalle. Oopperan maailmaan osallistujat sukelsivat oopperajuhlien taiteellinen johtaja Ville Matvejeffin johdatuksella. Seniorit pääsivät ihastelemaan myös Romeo ja Julia -oopperan lavasteita ja tutustumaan linnaan oppaan johdolla.

Leppoisa risteily valloitti Saimaan aalloilla seilanneet seniorit ja kirvoitti välillä laulamaan. Tunnelma oli korkealla, vaikka norppa pysyi tällä kertaa piilossa. Mölkkyä pelattiin savolaisin säännöin. Siitä kehkeytyi ottelu Porin ja Savon vällille, eikä eroa saatu edes uusintakierroksella. Oheisohjelmiin kuului myös oma senioreille opastettu kierros Riihisaaren museoon, joka valittiin vuoden museoksi 2023. Taiteellisten linnunpönttöjen kierroksella osallistujat hurmasi ITE-taiteilija Marko Ruuskanen tarinoillaan.