Oltermanni, Kouvolan Seniorit ry:n oma jäsenlehti

Jäsenlehdestä löytyvät retket, matkat, harrastekerhot, kuukausitapaamisten aiheet ja luennoitsijat seuraavan puolen vuoden ajalta

Kouvolan Seniorit ry julkaisee kaksi kertaa vuodessa, tammikuussa ja syyskuussa, omaa jäsenlehteä nimeltään Oltermanni. Lehti jaetaan kevät- ja syyskauden ensimmäisissä kokoontumisissa. Oltermanni-lehteä tehdään talkoovoimin ja se on ilmestynyt vuodesta 1990 asti. Viimeisin tammikuussa 2024 julkaistu numero on lehden 70. julkaisu.
Lehdessä on hallituksen jäsenten kuvat ja yhteystiedot helpottaen uusien jäsenten yhteydenottoa ja hallituksen tuntemista. Lisäksi lehdestä löytyvät muiden toimihenkilöiden yhteystiedot. Puheenjohtajana olen huomannut lehden hyödyllisyyden, kun jäsenet ottavat yhteyttä puhelimitse lehden tietojen perusteella.

Mainostuloilla lehti kattaa painokustannuksia, ja yritykset tarjoavat alennuksia jäsenille. Oltermanni on 28-sivuinen ja selkeä ulkoasultaan.

Lehden taitosta vastaa Seppo Liimatainen, joka toimii myös valokuvaajana. Ilmoitusmyynnistä vastaavat Raimo Kinnunen ja Kari Taskinen. Lehden toimituskuntaan kuuluvat Anne Simpanen, Marja-Liisa Suni ja Marjo Seki