Oulun seniorit liikkeellä

Liikuntakerhon ei tarvitse olla pelkkää liikuntaa, vaan siihen voidaan yhdistää monenlaista muuta mukavaa tekemistä.

Vuoden 2024 alussa Oulun seniorit perustivat liikunta- ja retkeilykerhon, kun yhdistykseen liittyi innokas liikkuja Pertti Niskanen. Liikkuminen on tunnetusti mukava ja halpa tapa hoitaa terveyttämme. Luontopolkujen epätasaisilla reiteillä kävely aktivoi sopivasti aivojamme ja kun tähän yhdistetään kulttuurikäynti, makkaranpaisto, lintubongaus, geokätköily tai jokin muu aktiviteetti sekä hauska seura, niin muodostuu uudenlainen tapa saada seniorit liikkeelle.

Liikunta- ja retkeilykerhon tavoitteena on tavata liikkumisen merkeissä 3-4 kertaa/kk.. Tammikuun ja helmikuun alun pakkaset estivät osittain ulkona liikkumisen. Onneksi pakkaset hellittivät helmikuun puolessa välissä ja olemme päässeet kävelemään 2-4 km:n pituisia lenkkejä Oulujoen suiston sekä puistojen kävelyreiteillä sauvojen kanssa ja ilman. Kävelylenkki päätetään yleensä johonkin kahvilaan, jossa keskustellen parannetaan maailmaa. Kevään etenemistä ja muuttolintujen saapumista saamme seurata tulevilla kävelylenkeillä.