Porin ja Rauman yhteistyötä

Suomi Areena on yhdistänyt Satakunnan alueen yhdistyksiä. Siellä Porin ja Rauman puheenjohtajat Eeva Ruissalo ja Vesa Heino päättivät aloittaa kesävie

Rauman yhdistys kutsui porilaiset vieraakseen kauniina elokuun päivänä. Ohjelmasta ei hiiskuttu etukäteen mitään. Pieni ruokamaksu ja sään mukainen vaatetus olivat ainoat vinkit.
Täyttä bussilastia olivat vastassa Vesa Heino ja loistava opas Kristiina Sillanpää. Kävelimme pikkuhiljaa Vanhan Rauman, joka on Unescon maailmanperintökohde, kapeilla kujilla ja kuulimme todella mielenkiintoisia kertomuksia eri talojen historiasta, asukkaista ja suvuista. Monikin porilainen on vieraillut lukemattomia kertoja naapurikaupungissamme, mutta uutta ja mielenkiintoista tietoa tulvi korviimme.

Söimme kaljaasi Maritan kannella herkullisia hampurilaisia, nautimme kahvit Ruormiehessä, tehtiin kieroajelu ranta-alueilla ja päädyttiin kävelylle Syväraumanlahden pienvenesatamaan. Aurinkoinen sää kruunasi päivän.

Porilaiset lauloivat sanoittamansa kiitoslaulun ja toivottivat raumalaiset ensi kesänä vastavierailulle Poriin.