SENIORIEN LAULU RAIKUU KIRKKONUMMELLA

Kirkkonummen kansalliset seniorit ry:n kuukausitapaamisissa ehdittiin laulaa kolme kertaa ennen koronasulkua. Silloin virinnyt ajatus yhteislauluista

Kun toiminta taas 2022 syksyllä käynnistyi, alettiin suunnitella senioreiden lauluryhmän perustamista. Kun innokkaita osanottajia ilmaantui, päätettiin perustaa yhdistyksen muiden kerhojen lisäksi laulukerho ja sen nimeksi otettiin Seniorilaulajat. Laulajat päättivät kokoontua joka toinen viikko laulamaan Kirkkonummen Palvelutalon Akvaario-kabinettiin. Kerholaisia on tapaamisissa ollut viitisentoista. Ryhmän vetäjänä toimii Veijo Honkanen. Osallistujat esittävät laulutoiveita ja vetäjä etsii laulujen sanat ja nuotit, tallentaa ne tiedostoon ja lähettää luettelon lauluista tiedoksi ennen seuraavaa tapaamista. Laulettaessa sanat nähdään videomonitorilta, joten erillisiä lauluvihkoja ei tarvita. Puolentoista tunnin aikana ehditään laulaa parikymmentä laulua. Laulamisen ajaksi muu maailma unohtuu ja ilon liverrys raikuu Akvaario-kabinetissa niin, että lasiseinät helisevät.