Ystävänpäivän viettoa Varsinais-Suomessa

Turun kansalliset seniorit kutsuivat piirin kaikki seniorit ystävänpäivän viettoon Aitiopaikalle Turkuun. Tilaisuuteen saapui lähes 150 senioria.

Ystävänpäiväkahvin jälkeen lausuntataiteilija Merja Köpsi esitti runoja aiheena "Ajatuksia Sinulle Ystävä". Yllätysnumeroina kuultiin Kokoomuksen puheenjohtajan Petteri Orpon ja Senioriliiton puheenjohtajan Maarit Kuikan videotervehdykset. Orpo nosti esiin tärkeät ajankohtaiset asiat ja Kuikka painotti ystävyyden merkitystä.
Työelämäprofessori ja tietokirjailija Pauli Aalto-Setälä puhui turvallisuuspoliittisen toimintaympäristön muutoksesta ja haasteista otsikolla: ”Venäjän informaatiovaikuttaminen ja Ukrainan torjuntavoitto”. Esitys oli mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä. Kuulijoille tuli selväksi, että viestinnällä pystytään vaikuttamaan merkittävästi ajatuksiin ja toimintaan. Hänen mukaansa turvallisuus on tehtävä ei tunne. Lopuksi trubaduuri Pekka Saarela esitti omia laulelmiaan. Tämän jälkeen siirryttiin nauttimaan ravintolan tarjoamista herkullisista blineistä lisukkeineen ja seurustelemaan toisten senioreiden kanssa. Ravintolasali täyttyikin iloisesta puheensorinasta.