Otimme kantaa: Senioreita on kannustettava turvalliseen ulkoiluun myös koronapandemian aikana

Maan hallitus on valmistellut ulkona liikkumiseen rajoituksia koronapandemian leviämisen estämiseksi. Tiedotusvälineiden mukaan esillä on ollut jopa ajatus, että vain samassa taloudessa asuvat henkilöt saisivat ulkoilla yhdessä.

Kansallinen senioriliitto muistuttaa, että yksinäisyys on suurta etenkin senioreiden keskuudessa.

Senioriliitto katsoo, että senioreita tulee nyt kannustaa turvalliseen ulkoiluun. Päättäjien ja viranomaisten on tiedotettava ikääntyneille turvallisen liikkumisen tavoista ja muistutettava liikunnan merkityksestä terveydelle. Ikääntyneiden on pidettävä huolta peruskunnostaan myös pandemian olosuhteissa.

Lue koko kannanotto täältä!