Saattohoitoa on parannettava kaikkialla Suomessa

Saattohoito on saatava laadukkaalle tasolle jokaisessa kunnassa. Tarvitsemme saattohoitokoteja ja palliatiiviseen hoitoon koulutettuja hoitajia jokaiseen sairaalaan. Kuolevan ihmisen kokonaiskärsimystä on osattava hoitaa laadukkaasti kaikkialla.

Kansallinen senioriliitto vaatii, että saattohoidon tasoa on parannettava. Jokainen meistä ansaitsee hyvän kuoleman.

Senioriliitto toivoo, että sote-uudistuksessa velvoitetaan lailla palveluiden järjestäjät järjestämään laadukas saattohoito.

Hyvin toimivia saattohoitokoteja ei tule missään tapauksessa ajaa alas. Sen sijaan niiden vuodepaikat pitää täyttää nykyistä matalammalla kynnyksellä. Senioriliitto on hyvin huolissaan Terhokodin kaltaisten saattohoitokotien toiminnan loppumisen uhkakuvista.

Lue senioriliiton koko kannanotto täältä!