Senioreiden eduskuntavaalitavoitteet julki!

Kansallinen senioriliitto ry:n tavoitteet eduskuntavaalikaudelle 2023–2027 – Kaikenikäisille hyvä Suomi!

Me seniorit haluamme olla rakentamassa kaikenikäisille hyvää Suomea. Sellaista Suomea, jossa nuorempienkin on hyvä ikääntyä. Sukupolvet ovat toisiinsa kiinnittyneitä lenkkejä, yhteistä erottamatonta ketjua, joka on juuri niin vahva kuin on jokaisen sukupolven hyvinvointi ja luottamus yhteiskuntaan sekä tulevaisuuteen.

Jokaisella meistä on oma tärkeä tehtävämme ja paikkamme yhteiskunnassa. Meille senioreille on kertynyt paljon hiljaista tietoa, jota yhteiskunta voi hyödyntää paremmin. Me seniorikansalaiset olemme eläkkeellä töistä, mutta me emme ole eläkkeellä elämästä ja yhteiskunnasta.

Senioriliiton eduskuntavaalitavoitteiden tavoitteena on elämänmittainen osallisuus yhteiskunnasta, joka on kaikenikäisille hyvä Suomi. Me seniorit haluamme olla osana kehittyvää Suomea.

Senioriliiton eduskuntavaalitavoitteet:

1. Ikäystävällinen ja ikääntyneiden oikeuksia kunnioittava yhteiskunta – seniorit ovat mahdollisuus Suomelle!
  2. Vapaaehtoisten Suomi: toimintaedellytykset turvattava nyt ja tulevaisuudessa
  3. Kaikenikäisten digiyhteiskunta: pidetään jokainen mukana kehityksessä
  4. Toimiva Sote-Suomi – laadukkaat ja ajantasaiset terveys- ja hyvinvointipalvelut
  5. Monisukupolviset asumisratkaisut: ennakoidaan ja varaudutaan tulevaan
  6. Kannustava eläkejärjestelmä, oikeudenmukainen verotus ja hyvinvoiva työelämä parantavat eläkeläisten toimeentuloa

Lue eduskuntavaalitavoitteemme kokonaisuudessaan klikkaamalla tästä!