Senioreille on järjestettävä sote-palveluiden digikoulutus – nettiyhteys on saatava jokaisen ikäihmisen käyttöön

Kansallinen senioriliitto vaatii, että seniorit pidetään kaikin keinoin mukana digikelkassa. Ikäihmisten on kyettävä käyttämään sosiaali- ja terveysalan etäpalveluita.

Senioriliitto vetoaa, että sotessa keskitytään nyt ikäihmisten palveluiden uudistamiseen. Hoitoa, hoivaa ja tukea pitää saada ennaltaehkäisevästi, matalalla kynnyksellä ja digitaalisesti. Ikäihmiset tarvitsevat sote-palveluita tueksi erilaisiin elämäntilanteisiin.

Kaikki seniorit on koulutettava mahdollisuuksien mukaan käyttämään sosiaali- ja terveyspalveluiden teknologiaa. Heille on tarjottava tarvittaessa mahdollisuus tietokoneen käyttöön, ja heidät on opastettava digitaalisten välineiden käyttöön.

Nettiyhteyden on toimittava katkeamatta, ja se on saatava jokaisen ikäihmisen käyttöön.

Lue Kansallisen senioriliiton kannanotto kokonaisuudessaan täältä!