Toiminnanjohtaja Matti Niiranen: Kotitalousvähennystä nostettava tuntuvasti

Kansallisen senioriliiton toiminnanjohtaja Matti Niiranen vaatii, että hallituksen tulee perua ensi vuoden alusta lukien kotitalousvähennykseen tekemänsä leikkaukset. Vähennysoikeutta tulisi nyt nostaa tuntuvasti, sillä se parantaisi työllisyyttä ja lisäisi sitä kautta valtion verotuloja.

”Eläkeläisiä ja kaikkia muitakin kansalaisia on nyt kannustettava käyttämään pienyritysten kotiin tarjoamia palveluita. Kotitalousvähennyksen määrän nostaminen on tähän erinomainen keino. Koronapandemia on vain lisännyt tähän tarvetta.”

Niiranen muistuttaa, että Rinteen-Marinin hallituksen aiemmin tekemä kotitalousvähennyksen leikkaus kohdistuu kipeästi pienituloisiin eläkeläisiin.

”Vähennystä hyödyntää noin 100 000 henkilöä, joiden vuositulot ovat alle 25 000 euroa vuodessa ja 184 000 henkilöä, joiden vuositulot ovat alle 35 000 euroa.  Kotitalousvähennyksen käyttäjistä noin 175 000 on eläkeläisiä.”

Lue koko kannanotta klikkaamalla tästä!