Retket

Risteilyn hintaan sisältyy valikoima retkiä, jotka tehdään yhdessä paikallisoppaan kanssa ja tulkataan suomeksi.

Varaukset puhelimitse suoraan Kristinalta p. 05 - 21144 (ma-pe klo 10 - 16)

Huomioithan seuraavat seikat:

Usein retkillä kävellään paljon tutustumiskohteissa, joten osallistujilta edellytetään normaalia liikuntakykyä. Retkille kannattaa varata mukaan hyvät jalkineet! Retkille voidaan ottaa vain rajoitettu määrä osallistujia. Muutokset retkiohjelmissa ovat mahdollisia. Retkivaraukset ovat sitovia.

Risteilyn hintaan sisältyvät retket

Keskiviikko 12.10. Remich & Caves St. Martin viinikellari (2h)

Caves St. Martin perustettiin vuonna 1919. Moselin alueen Luxemburgin viiniviljelmien rypäleistä benediktiinimunkki Dom Pérignonin kehittämän metodin mukaisesti valmistettua kuohuviiniä varten louhittiin valtaviin kalkkikivikallioihin satojen metrien pituiset holvikäytävät, missä kupliva nektari hitaasti valmistuu. Kuljemme hämyisiä käytäviä pitkin, kuulemme yrityksen mielenkiintoisesta historiasta, kuohuviinin valmistuksen salaisuuksista ja maistelemme kuplivaa juomaa. Vapaa-aikaa Remichin historiallisessa keskustassa. Kaunista kaupunkia kutsutaan myös Moselin helmeksi. Kaupunkia ympäröi viiniviljelmät ja metsät. Kuljeskele puiden varjostamilla kaduilla tai istuskele viihtyisällä terassilla paikallista viiniä nauttien. Paluu laivalle kävellen.

Torstai 13.10. Trierin bussi- ja kävelykierros (n. 3 h 15 min)
Trierin kaupungista avautuu kauniit maisemat Moselin jokilaaksoon ja ympäristöön. Kaupungissa on hyvin säilyneitä Rooman sekä keskiajan rakennuksia ja kirkkoja. Tunnetuin on 100-luvulla rakennettu kaupunginportti Porta Nigra, jonka lisäksi näemme amfiteatterin, keisarillisen kylpylän ja roomalaisen basilikan.

Lauantai 15.10. Rüdesheim
Turistijuna vie tutustumaan Rüdesheimin viiniviljelmiin ja Störzelin perheen viinikellariin, missä kuullaan tilan historiasta, viinin valmistuksesta ja maistellaan viiniä. Läheisen Mekaanisen Musiikin Museon kokoelmaan kuuluu yli 350 instrumenttia, joista vanhimmat ovat 1700-luvulta. Automaattisen pianon, käsinveivattavien posetiivien ja mahtavan orkestrionin sävelmät tuovat mieleen entisajan tunnelman. Voit kuljeskella viehättäviä kujia ja viettää aikaa kuuluisalla Drosselgassella palatessasi laivalle.

Maanantai 17.10. Strasbourgin bussikierros

Lisämaksullinen retkipaketti 159 € / hlö

Keskiviikko 12.10. Luxemburg (n. 4,5 h)
Euroopan suurvaltojen välissä sijaitseva Luxemburgin suurherttuakunta on yksi maailman pienimmistä, mutta vauraimmista valtioista. Aamupäivällä retkibussimme vie pääkaupunkiin, joka on täynnä historiaa, taide- ja kulttuuriaarteita, nähtävyyksiä ja vaikuttavia näkymiä.  Kaupunki linnoitusrakenteineen on UNESCOn maailmanperintökohde. Bussikierroksella jo näemme mitä kaupungilla on tarjottavanaan – vanhakaupunki, linnoitusrauniot ja pankkialue. Kävelykierros perehdyttää paremmin historiallisen keskustaan, sen kauniisiin aukioihin ja hallintorakennuksiin.

Perjantai 14.10. Cochemin linna (n. 1,5 h)
Siirrymme pikkubusseilla mäen päällä sijaitsevalle Reichsburgin linnalle, mistä avautuu komeat näkymät Moseljoelle. Linnan historia on tuhatvuotinen, mutta ranskalaisten tuhottua linnan 1600-luvulla rakennettiin nykyinen uusgoottilainen rakennus. Linnatutustumisen jälkeen vapaa-aikaa Cochemin keskustassa, jossa voit kuljeskella liuskekivikattoisten, ristikkorakenteisten talojen reunustamia kapeita, kaartelevia kujia kaupungintalon aukiolle ja katsomaan vanhoja muureja, portteja ja kirkkoja. Paluu laivalle kävellen.

Sunnuntai 16.10. Heidelbergin rauniolinna ja vanhakaupunki (4,5 h)
Saksan romanttisimpana kaupunkina tunnettu Heidelberg on inspiroinut kauneudellaan useita runoilijoita ja maalareita. Vierailemme raunioituneella linnalla, jonka historia on yhtä vanha kuin itse kaupungin. Linnalta aukeaa upea näkymä alas kaupunkiin, Neckarjoelle ja laaksoon. Kävelykierros Heidelbergin vanhassa keskustassa, jonka jälkeen vapaata aikaa.

Varaukset puhelimitse suoraan Kristinalta p. 05 - 21144 (ma-pe klo 10 - 16)

Pidätämme oikeuden muutoksiin.