Rohkeasti eläkkeelle -kurssit

Rohkeasti eläkkeelle –kurssit kevätkaudella 2021

Oletko jäänyt hiljattain eläkkeelle tai onko eläköityminen Sinulle ajankohtainen asia?

Rohkeasti seniori -hankkeen järjestämillä Rohkeasti eläkkeelle -kursseilla pääteemoina ovat eläkkeelle siirtyminen ja siihen liittyvät tuntemukset, yhteisölliset toimintamuodot sekä muutoksen kohtaaminen. Tilaisuudet ovat lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille.

Kurssit antavat niille, joille eläköityminen on ajankohtaista, mahdollisuuden saada vertaistukea elämänmuutoksen kohtaamiseen sekä ideoita lisääntyvän vapaa-ajan käyttämiseksi. Kursseilla kuullaan mielenkiintoisia asiantuntijapuhujia ja heidän lisäkseen lukuisia aktiivisia senioritoiminnassa mukana olevia ihmisiä kertoen omia kokemuksiaan.

Tule #rohkeasti kuuntelemaan ja keskustelemaan eläköitymiseen liittyvistä puheenaiheista ja kysymyksistä muiden samoja mietteitä pohtivien kanssa.

Kurssi on yleensä kaksipäiväinen ja ilmoittautuneille aina maksuton. Keskustelun lomassa lähitapaamisena toteutettavalla kurssilla osallistujille on tarjolla kahvia ja pientä syötävää.

Tervetuloa nauttimaan yhteisöllisestä keskustelusta ja hyvistä asiantuntijapuheenvuoroista!

Kurssin teemat:
  • Keulakuvapuheenvuoro / Kokemuspuheenvuoro eläkkeelle jäämisestä
  • Muutoksen kohtaaminen, kun elämä muuttuu
  • Eläkkeelle siirtymisen mahdollisuudet
  • Vapaaehtoisuus

Kevään 2021 kurssit

Huhtikuun kurssit

Toukokuun kurssit

Muutokset aikatauluihin ovat mahdollisia.

Menneet talvi- ja kevätkauden kurssit

• Keski-Suomi: Jyväskylän alue, Teams-etäkurssi to 28.1.2021 klo 12:30–15:10. Kiitokset kurssilaisille!
  • Häme: Lahden alue, Teams-etäkurssi ti-ke 2.–3.2.2021 klo 12:30–14:15. Kiitokset kurssilaisille!
  • Helsinki: Teams-etäkurssi ti-ke 9.–10.2.2021 klo 12:30–15:00. Kiitokset kurssilaisille!
  • Varsinais-Suomi: Teams-etäkurssi 16.2. ja ke 17.2.2021 klo 12:30–14:50. Kiitokset kurssilaisille!
  • Etelä-Savo: Teams-etäkurssi ke-to 24.–25.2.2021 klo 12:30–14:40. Kiitokset kurssilaisille!
  • Satakunta: Teams-etäkurssi ti-ke 9.–10.3.2021 klo 12:30–15:00. Kiitokset kurssilaisille!
  • Oulun piiri: Pohjois-Pohjanmaan Teams-etäkurssi ti-ke 23.–24.3.2021 klo 12:30–14:50. Kiitokset kurssilaisille!

HUOM. Tällä hetkellä toteutamme kurssimme etäkursseina koronatilanteen johdosta. Noudatamme lisäksi kaikissa lähitapahtumissamme THL:n yleisiä ohjeita koronaviruksen ehkäisemiseksi ja lisäksi olemme laatineet omat turvallisuusohjeemme, jotka lähetetään kursseille hyväksytyille osallistujille. Tarjoamme osallistujien käyttöön kasvomaskin ja käsidesiä. Tapahtumiin otetaan enintään puolet käytössä olevasta tilakapasiteetista, jotta riittävien turvavälien pitäminen on mahdollista. Flunssaoireisena kurssille ei tule osallistua. Tilanteen niin vaatiessa kurssit toteutetaan verkkokursseina.