Rohkeasti eläkkeelle -kurssit

Rohkeasti eläkkeelle –kurssit talvella ja keväällä 2020

Oletko jäänyt hiljattain eläkkeelle tai onko eläköityminen Sinulle ajankohtainen asia?

Rohkeasti seniori -hankkeen järjestämillä Rohkeasti eläkkeelle -kursseilla pääteemoina ovat eläkkeelle siirtyminen ja siihen liittyvät tuntemukset, yhteisölliset toimintamuodot sekä muutoksen kohtaaminen. Tilaisuudet ovat lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille.

Kurssit antavat niille, joille eläköityminen on ajankohtaista, mahdollisuuden saada vertaistukea elämänmuutoksen kohtaamiseen sekä ideoita lisääntyvän vapaa-ajan käyttämiseksi. Kursseilla kuullaan mielenkiintoisia asiantuntijapuhujia ja heidän lisäkseen lukuisia aktiivisia senioritoiminnassa mukana olevia ihmisiä kertoen omia kokemuksiaan.

Tule #rohkeasti kuuntelemaan ja keskustelemaan eläköitymiseen liittyvistä puheenaiheista ja kysymyksistä muiden samoja mietteitä pohtivien kanssa.

Kurssi on kaksipäiväinen ja ilmoittautuneille maksuton. Keskustelun lomassa osallistujille on tarjolla kahvia ja pientä syötävää.

Tervetuloa nauttimaan yhteisöllisestä keskustelusta ja hyvistä asiantuntijapuheenvuoroista!

Kurssin teemat:

-Keulakuvapuheenvuoro
-Muutoksen kohtaaminen
-Eläkkeelle siirtymisen mahdollisuudet
-Vapaaehtoisuus

-Pohjanmaa, Seinäjoki, Pääkirjasto Apilan Jaaksi-sali, ma 3.2. klo 12.30-15.30 ja ti 4.2. klo 12.30-15.30.

-Häme, Hämeenlinna, pääkirjasto Wetterin Fredrika-ravintolan kabinetti, ke 5.2. ja to 6.2. klo 16.30-19.30.

-Satakunta, Pori, pääkirjaston kokoustila, ti 11.2. ja ke 12.2. klo 12.30-15.30.

-Etelä-Savo, Savonlinna, kirjaston Miitti-tila, ma 24.2. ja ti 25.2. klo 11.30-14.30.

-Etelä-Karjala, Lappeenranta, kirjaston aulan kokoustila, ma 16.3. ja ti 17.3. klo 12.30-15.30. Ilmoittaudu tästä!

-Kymenlaakso, Kouvola, Kouvolatalon Arvola-huone, ma 23.3. ja ti 24.3. klo 12.30-15.30. Ilmoittaudu tästä!

-Oulu, pääkirjaston Maakuntakokoelma-huone, ma 23.3. ja ti 24.3. klo 12.30-15.30. Ilmoittaudu tästä!

-Lappi, Rovaniemi, pääkirjaston Iso kokoustila, ma 30.3. ja ti 31.3. klo 12.30-15.30. Ilmoittaudu tästä!

-Pohjois-Karjala, Joensuu, Urheilutalon Iso kokoushuone, ma 20.4. ja ti 21.4. klo 16.30-19.30. Ilmoittaudu tästä!

-Pohjois-Savo, Kuopio, Kansalaisopiston B059 opistosali, ti 21.4. ja ke 22.4. klo 12.30-15.30. Ilmoittaudu tästä!

-Keski-Suomi, Jyväskylä, kirjaston Wolmarinsali, ke 6.5. ja to 7.5. klo 11.30-14.30. Ilmoittaudu tästä!

Muutokset kurssiaikatauluihin ovat mahdollisia.