Rohkeasti eläkkeelle -kurssit

Rohkeasti eläkkeelle –kurssit talvella ja kevätkaudella 2021

Oletko jäänyt hiljattain eläkkeelle tai onko eläköityminen Sinulle ajankohtainen asia?

Rohkeasti seniori -hankkeen järjestämillä Rohkeasti eläkkeelle -kursseilla pääteemoina ovat eläkkeelle siirtyminen ja siihen liittyvät tuntemukset, yhteisölliset toimintamuodot sekä muutoksen kohtaaminen. Tilaisuudet ovat lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille.

Kurssit antavat niille, joille eläköityminen on ajankohtaista, mahdollisuuden saada vertaistukea elämänmuutoksen kohtaamiseen sekä ideoita lisääntyvän vapaa-ajan käyttämiseksi. Kursseilla kuullaan mielenkiintoisia asiantuntijapuhujia ja heidän lisäkseen lukuisia aktiivisia senioritoiminnassa mukana olevia ihmisiä kertoen omia kokemuksiaan.

Tule #rohkeasti kuuntelemaan ja keskustelemaan eläköitymiseen liittyvistä puheenaiheista ja kysymyksistä muiden samoja mietteitä pohtivien kanssa.

Kurssi on kaksipäiväinen ja ilmoittautuneille maksuton. Keskustelun lomassa osallistujille on tarjolla kahvia ja pientä syötävää.

Tervetuloa nauttimaan yhteisöllisestä keskustelusta ja hyvistä asiantuntijapuheenvuoroista!

Kurssin teemat:
  • Keulakuvapuheenvuoro
  • Muutoksen kohtaaminen
  • Eläkkeelle siirtymisen mahdollisuudet
  • Vapaaehtoisuus

Talven / kevään 2021 kurssit

Tammikuun kurssit

Helmikuun kurssit

Maaliskuun kurssit (ilmoittautuminen lopuille kursseille avataan helmikuussa)

Huhtikuun kurssit

Syksyn 2020 menneet kurssit

Muutokset aikatauluihin ovat mahdollisia.

HUOM. Noudatamme tapahtumissamme THL:n yleisiä ohjeita koronaviruksen ehkäisemiseksi ja lisäksi olemme laatineet omat turvallisuusohjeemme, jotka lähetetään kursseille hyväksytyille osallistujille. Tarjoamme osallistujien käyttöön kasvomaskin ja käsidesiä. Tapahtumiin otetaan enintään puolet käytössä olevasta tilakapasiteetista, jotta riittävien turvavälien pitäminen on mahdollista. Flunssaoireisena kurssille ei tule osallistua. Tilanteen vaatiessa kurssit toteutetaan verkkokursseina.