Rohkeasti eläkkeelle -kurssit

Rohkeasti eläkkeelle –kurssit talvella ja keväällä 2020

HUOM. koronavirustilanteen vuoksi kaikki Rohkeasti seniori -hankkeen kurssitilaisuudet keväältä 2020 on peruttu 16.3. lukien. Peruuntuneet kurssit järjestetään uudelleen syksyllä. (9.4.2020)

Oletko jäänyt hiljattain eläkkeelle tai onko eläköityminen Sinulle ajankohtainen asia?

Rohkeasti seniori -hankkeen järjestämillä Rohkeasti eläkkeelle -kursseilla pääteemoina ovat eläkkeelle siirtyminen ja siihen liittyvät tuntemukset, yhteisölliset toimintamuodot sekä muutoksen kohtaaminen. Tilaisuudet ovat lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille.

Kurssit antavat niille, joille eläköityminen on ajankohtaista, mahdollisuuden saada vertaistukea elämänmuutoksen kohtaamiseen sekä ideoita lisääntyvän vapaa-ajan käyttämiseksi. Kursseilla kuullaan mielenkiintoisia asiantuntijapuhujia ja heidän lisäkseen lukuisia aktiivisia senioritoiminnassa mukana olevia ihmisiä kertoen omia kokemuksiaan.

Tule #rohkeasti kuuntelemaan ja keskustelemaan eläköitymiseen liittyvistä puheenaiheista ja kysymyksistä muiden samoja mietteitä pohtivien kanssa.

Kurssi on kaksipäiväinen ja ilmoittautuneille maksuton. Keskustelun lomassa osallistujille on tarjolla kahvia ja pientä syötävää.

Tervetuloa nauttimaan yhteisöllisestä keskustelusta ja hyvistä asiantuntijapuheenvuoroista!

Kurssin teemat:
  • Keulakuvapuheenvuoro
  • Muutoksen kohtaaminen
  • Eläkkeelle siirtymisen mahdollisuudet
  • Vapaaehtoisuus

Kurssit keväällä 2020:
  • Pohjanmaa: Seinäjoki, Pääkirjasto Apilan Jaaksi-sali, ma 3.2. klo 12.30-15.30 ja ti 4.2. klo 12.30-15.30.
  • Häme: Hämeenlinna, pääkirjasto Wetterin Fredrika-ravintolan kabinetti, ke 5.2. ja to 6.2. klo 16.30-19.30.
  • Satakunta: Pori, pääkirjaston kokoustila, ti 11.2. ja ke 12.2. klo 12.30-15.30.
  • Etelä-Savo: Savonlinna, kirjaston Miitti-tila, ma 24.2. ja ti 25.2. klo 11.30-14.30.
  • Etelä-Karjala: Lappeenranta, kirjaston aulan kokoustila, ma 16.3. ja ti 17.3. klo 12.30-15.30. (PERUTTU)
  • Kymenlaakso: Kouvola, Kouvolatalon Arvola-huone, ma 23.3. ja ti 24.3. klo 12.30-15.30. (PERUTTU)
  • Oulu: pääkirjaston Maakuntakokoelma-huone, ma 23.3. ja ti 24.3. klo 12.30-15.30. (PERUTTU)
  • Lappi: Rovaniemi, pääkirjaston Iso kokoustila, ma 30.3. ja ti 31.3. klo 12.30-15.30. (PERUTTU)
  • Pohjois-Karjala: Joensuu, Seurakuntakeskuksen tilat, ma 20.4. ja ti 21.4. klo 14.30-17.30. (PERUTTU)
  • Pohjois-Savo: Kuopio, Kansalaisopiston B059 opistosali, ti 21.4. ja ke 22.4. klo 12.30-15.30. (PERUTTU)
  • Keski-Suomi: Jyväskylä, kirjaston Wolmarinsali, ke 6.5. ja to 7.5. klo 11.30-14.30. (PERUTTU)

Muutokset kurssiaikatauluihin ovat mahdollisia.