Rohkeasti eläkkeelle -kurssit

Rohkeasti eläkkeelle –kurssit vuonna 2021

Oletko jäänyt hiljattain eläkkeelle tai onko eläköityminen Sinulle ajankohtainen asia?

Rohkeasti seniori -hankkeen järjestämillä Rohkeasti eläkkeelle -kursseilla pääteemoina ovat eläkkeelle siirtyminen ja siihen liittyvät tuntemukset, yhteisölliset toimintamuodot sekä muutoksen kohtaaminen. Tilaisuudet ovat lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille.

Kurssit antavat niille, joille eläköityminen on ajankohtaista, mahdollisuuden saada vertaistukea elämänmuutoksen kohtaamiseen sekä ideoita lisääntyvän vapaa-ajan käyttämiseksi. Kursseilla kuullaan mielenkiintoisia asiantuntijapuhujia ja heidän lisäkseen lukuisia aktiivisia senioritoiminnassa mukana olevia ihmisiä kertoen omia kokemuksiaan. Tärkeä osa kurssia on myös yhteisöllinen keskustelu yhdessä asiantuntijapuhujien ja kurssilaisten kanssa.

Tule #rohkeasti kuuntelemaan ja keskustelemaan eläköitymiseen liittyvistä puheenaiheista ja kysymyksistä muiden samoja mietteitä pohtivien kanssa.

"Kurssilla käsiteltiin sellaisia asioita, joita olin jo miettinyt itsekseni. Kurssilla huomasin, että en ole yksin ajatuksieni kanssa. Sain vahvistusta ajatuksilleni ja keinoja toimia."

Kurssiosallistujan palaute, helmikuu 2021, Helsingin Rohkeasti eläkkeelle -kurssi

Kurssi on yleensä kaksipäiväinen ja ilmoittautuneille aina maksuton. Keskustelun lomassa lähitapaamisena toteutettavalla kurssilla osallistujille on tarjolla kahvia ja pientä syötävää. Lue lisää korona-ajan huolellisista turvallisuuskäytännöistämme alta.

Tervetuloa nauttimaan yhteisöllisestä keskustelusta ja hyvistä asiantuntijapuheenvuoroista!

Rohkeasti eläkkeelle -kurssien teemat:
  • Keulakuvapuheenvuoro / Kokemuspuheenvuoro eläkkeelle jäämisestä
  • Muutoksen kohtaaminen, kun elämä muuttuu
  • Eläkkeelle siirtymisen mahdollisuudet
  • Vapaaehtoisuus ja sen tuomat mahdollisuudet

Tule mukaan - ensimmäisten kurssien ilmoittautuminen on avattu:

Syyskuun kurssit

Lokakuun kurssit

Marraskuun kurssit

Joulukuun kurssit

Muutokset aikatauluihin ovat mahdollisia.

Huolehdimme tarkasti terveysturvallisen tapahtuman järjestämisestä Opetus- ja kulttuuriministeriön sekä THL:n ohjeiden mukaisesti. Lisäksi olemme laatineet omat turvallisuusohjeemme, jotka lähetetään kurssille hyväksytyille osallistujille noin viikko ennen kurssia. Tarjoamme kurssiosallistujille kasvomaskit ja käsidesiä. Tapahtumiin otetaan alle puolet käytössä olevasta tilakapasiteetista, jotta riittävien turvavälien pitäminen on kurssin aikana aina mahdollista. Suosittelemme vahvasti, että osallistujat ovat rokottautuneet koronaa vastaan tai ovat sairastaneet koronaviruksen alle puolen vuoden sisällä (väliaikainen immuniteetti). Tapahtumaan ei tule osallistua, jos et tunne oloasi terveeksi. Alueellisen koronatilanteen niin vaatiessa kurssit voidaan toteuttaa verkkokursseina.

Menneet vuoden 2021 kurssit

• Keski-Suomi: Jyväskylän alue, Teams-etäkurssi to 28.1.2021 klo 12:30–15:10. Kiitokset kurssilaisille!
  • Häme: Lahden alue, Teams-etäkurssi ti-ke 2.–3.2.2021 klo 12:30–14:15. Kiitokset kurssilaisille!
  • Helsinki: Teams-etäkurssi ti-ke 9.–10.2.2021 klo 12:30–15:00. Kiitokset kurssilaisille!
  • Varsinais-Suomi: Teams-etäkurssi 16.2. ja ke 17.2.2021 klo 12:30–14:50. Kiitokset kurssilaisille!
  • Etelä-Savo: Teams-etäkurssi ke-to 24.–25.2.2021 klo 12:30–14:40. Kiitokset kurssilaisille!
  • Satakunta: Teams-etäkurssi ti-ke 9.–10.3.2021 klo 12:30–15:00. Kiitokset kurssilaisille!
  • Oulu: Pohjois-Pohjanmaan Teams-etäkurssi ti-ke 23.–24.3.2021 klo 12:30–14:50. Kiitokset kurssilaisille!
  • Pohjanmaan piiri: Teams-etäkurssi, ti 20.4.2021 klo 12:30–15:30. Kiitokset kurssilaisille!
  • Helsinki ja Uusimaa: Teams-etäkurssi ti-ke 25.–26.5.2021 klo 12:30–14:45. Kiitokset kurssilaisille!
  • Satakunta: Rauma, Kulttuuritalo Posellin Pieni sali, 25.8.2021 klo 12:30–15:30. Kiitokset kurssilaisille!
  • Etelä-Savo: Mikkeli, Sokos Hotel Vaakunan auditorio, 31.8.2021 klo 12:30–15:30. Kiitokset kurssilaisille!
  • Pirkanmaa: Tampere, pääkirjasto Metson Lehmus-tila, 7.–8.9.2021 klo 12.30–15.30. Kiitokset kurssilaisille!