Rohkeasti eläkkeelle -kurssit

Rohkeasti eläkkeelle –kurssit syksyllä 2020

Oletko jäänyt hiljattain eläkkeelle tai onko eläköityminen Sinulle ajankohtainen asia?

Rohkeasti seniori -hankkeen järjestämillä Rohkeasti eläkkeelle -kursseilla pääteemoina ovat eläkkeelle siirtyminen ja siihen liittyvät tuntemukset, yhteisölliset toimintamuodot sekä muutoksen kohtaaminen. Tilaisuudet ovat lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille.

Kurssit antavat niille, joille eläköityminen on ajankohtaista, mahdollisuuden saada vertaistukea elämänmuutoksen kohtaamiseen sekä ideoita lisääntyvän vapaa-ajan käyttämiseksi. Kursseilla kuullaan mielenkiintoisia asiantuntijapuhujia ja heidän lisäkseen lukuisia aktiivisia senioritoiminnassa mukana olevia ihmisiä kertoen omia kokemuksiaan.

Tule #rohkeasti kuuntelemaan ja keskustelemaan eläköitymiseen liittyvistä puheenaiheista ja kysymyksistä muiden samoja mietteitä pohtivien kanssa.

Kurssi on kaksipäiväinen ja ilmoittautuneille maksuton. Keskustelun lomassa osallistujille on tarjolla kahvia ja pientä syötävää.

Tervetuloa nauttimaan yhteisöllisestä keskustelusta ja hyvistä asiantuntijapuheenvuoroista!

Kurssin teemat:
  • Keulakuvapuheenvuoro
  • Muutoksen kohtaaminen
  • Eläkkeelle siirtymisen mahdollisuudet
  • Vapaaehtoisuus

Syksyn 2020 kurssit

Lokakuu:
Marraskuu:
Joulukuu (ilmoittautuminen alkaa loka-marraskuussa):

Muutokset aikatauluihin ovat mahdollisia.

HUOM. Noudatamme tapahtumissamme THL:n yleisiä ohjeita koronaviruksen ehkäisemiseksi ja lisäksi olemme laatineet omat turvallisuusohjeemme, jotka lähetetään kursseille hyväksytyille osallistujille. Tarjoamme osallistujien käyttöön kasvomaskin ja käsidesiä. Tapahtumiin otetaan enintään puolet käytössä olevasta tilakapasiteetista, jotta riittävien turvavälien pitäminen on mahdollista. Flunssaoireisena kurssille ei tule osallistua. Tilanteen vaatiessa kurssit toteutetaan verkkokursseina.