Rohkeasti senioriksi -kurssit

Rohkeasti senioriksi -kurssit talvella ja keväällä 2021. Kursseilla tarjotaan monipuolisesti tietoa vapaaehtoistoiminnan eri muodoista.

Oletko etsimässä aktiviteettia tai muuta toimintaa vastikään alkaneille eläkepäivillesi?

Kiinnostaako Sinua kenties vapaaehtoistoiminta eläkeaikana, muttet oikein tiedä, millaisia tehtäviä haluaisit itsellesi?

Rohkeasti seniori -hankkeen järjestämillä Rohkeasti senioriksi -kursseilla tarjotaan monipuolisesti tietoa vapaaehtoistoiminnan eri muodoista. Kurssilla käsitellään vapaaehtoistoiminnan ja järjestötyön eri mahdollisuuksia sekä muun muassa houkuttelevan viestinnän luomista.

Jokainen eläkeaika on ainutlaatuinen. Tällä kurssilla tarjoamme tukea omanlaisen polun luomiseen. Mahdollisuuksia vapaaehtoistyössä on todella monia, sillä esimerkiksi yhdistyksissä on monipuolista toimintaa, joihin tarttua ja mennä mukaan.

Vapaaehtoistoiminnan lisäksi kurssilla annetaan ohjeita ja tietoa eläkeajan talouden suunnittelusta sekä neuvontaa oman tulevaisuutensa suunnittelua varten.

Kurssi on maksuton, ja osallistujille tarjotaan kahvia ja pientä syötävää.

Kurssin teemat:

• Vapaaehtoistoimintaan kannustaminen
  • Järjestötoiminnan mahdollisuudet ja eri tehtävät
  • Viestintä järjestöissä
  • Oman talouden suunnittelu seniorina

Talven / kevään 2021 kurssit

Helmikuun kurssit

Maaliskuun kurssit (loput ilmoittautumiset avataan helmikuun aikana)

Huhtikuun kurssit

Syksyn 2020 pidetyt kurssit

Muutokset kurssiaikatauluihin ovat mahdollisia.

HUOM. Noudatamme tapahtumissamme THL:n yleisiä ohjeita koronaviruksen ehkäisemiseksi ja lisäksi olemme laatineet omat turvallisuusohjeemme, jotka lähetetään kursseille hyväksytyille osallistujille. Tarjoamme osallistujien käyttöön kasvomaskin ja käsidesiä. Tapahtumiin otetaan enintään puolet käytössä olevasta tilakapasiteetista, jotta riittävien turvavälien pitäminen on mahdollista. Flunssaoireisena kurssille ei tule osallistua. Tilanteen vaatiessa kurssit toteutetaan verkkokursseina.