Rohkeasti senioriksi -kurssit

Rohkeasti senioriksi -kurssit syksyllä 2020. Kursseilla tarjotaan monipuolisesti tietoa vapaaehtoistoiminnan eri muodoista.

Oletko etsimässä aktiviteettia tai muuta toimintaa vastikään alkaneille eläkepäivillesi?

Kiinnostaako Sinua kenties vapaaehtoistoiminta eläkeaikana, muttet oikein tiedä, millaisia tehtäviä haluaisit itsellesi?

Rohkeasti seniori -hankkeen järjestämillä Rohkeasti senioriksi -kursseilla tarjotaan monipuolisesti tietoa vapaaehtoistoiminnan eri muodoista. Kurssilla käsitellään vapaaehtoistoiminnan ja järjestötyön eri mahdollisuuksia sekä muun muassa houkuttelevan viestinnän luomista.

Jokainen eläkeaika on ainutlaatuinen. Tällä kurssilla tarjoamme tukea omanlaisen polun luomiseen. Mahdollisuuksia vapaaehtoistyössä on todella monia, sillä esimerkiksi yhdistyksissä on monipuolista toimintaa, joihin tarttua ja mennä mukaan.

Vapaaehtoistoiminnan lisäksi kurssilla annetaan ohjeita ja tietoa eläkeajan talouden suunnittelusta sekä neuvontaa oman tulevaisuutensa suunnittelua varten.

Kurssi on maksuton, ja osallistujille tarjotaan kahvia ja pientä syötävää.

Kurssin teemat:

• Vapaaehtoistoimintaan kannustaminen
  • Järjestötoiminnan mahdollisuudet ja eri tehtävät
  • Viestintä järjestöissä
  • Oman talouden suunnittelu seniorina

Syksyn 2020 kurssit

Syyskuu:
Lokakuu:
  • Helsinki: keskustakirjasto Oodin Kuutio-sali, ma-ti 19.–20.10. klo 12.15–16.00. Lue lisää kurssista tästä.
  • Pohjanmaa: Seinäjoki Areena, ti 27.10. HUOM. Kurssi on peruttu vähäisen osallistujamäärän takia.
Marraskuu:
Joulukuu (ilmoittautuminen alkaa marraskuussa):

Muutokset kurssiaikatauluihin ovat mahdollisia.

HUOM. Noudatamme tapahtumissamme THL:n yleisiä ohjeita koronaviruksen ehkäisemiseksi ja lisäksi olemme laatineet omat turvallisuusohjeemme, jotka lähetetään kursseille hyväksytyille osallistujille. Tarjoamme osallistujien käyttöön kasvomaskin ja käsidesiä. Tapahtumiin otetaan enintään puolet käytössä olevasta tilakapasiteetista, jotta riittävien turvavälien pitäminen on mahdollista. Flunssaoireisena kurssille ei tule osallistua. Tilanteen vaatiessa kurssit toteutetaan verkkokursseina.