Kansallisen senioriliiton Tonavan jokiristeily Historian ja kulttuurin Tonava 22.-29.9.2024

Rentoudu viikko mukavalla jokilaivalla, ympärilläsi syksyyn pukeutunut, kaunis Tonava.

Nauti upeista pääkaupungeista, hienoista historiallisista nähtävyyksistä ja joenvarren levollisista maisemista. Risteily alkaa Saksasta, Passaun kaupungista, jonka barokkiarkkitehtuuri huokuu menneen maailman loistoa. Pieni ja idyllinen Dürnstein sijaitsee kuvankauniin Wachaun laakson syleilyssä. Seuraavana on vuorossa Wien, jonka hienostunut ilmapiiri on aivan omansa. Katsele suurellista arkkitehtuuria, aisti klassikkokahviloiden tunnelmaa ja vietä iltaa klassisen musiikin konsertissa. Viehättävä Esztergom on Unkarin vanhimpia kaupunkeja ja kuuluisa vaikuttavasta basilikastaan. Sitten houkutuksiaan tarjoilee ihastuttava kylpyläkaupunki Budapest. Kulje kävelykadun kaupoissa ja kahviloissa, poikkea kauppahalliin ja linnakukkulan vanhoille kujille. Bratislavasta kohtaat pastellinsävyisen vanhankaupungin, joka on oikea herkkupala autottomine katuineen ja komeine aukioineen. Ennen risteilyn päätöstä odottaa Melkissä vielä maineikas barokkiluostari.

Risteilyn reitti Passau – Dürnstein – Wien – Esztergom – Budapest – Bratislava – Melk - Passau

Laiva Scylla –varustamon uusi, talvella 2024 remontoitu m/s Swiss Pearl – laiva. Laiva on tälle risteilylle varattu kokoaan Kristinan risteilyvieraille, joten kaikki kanssamatkustajat ovat suomalaisia. Tyylikkäästi sisustetut yleiset tilat ja hytit, herkulliset ruokakokemukset sekä ystävällinen miehistö antavat matkanteolle hienot puitteet. Laiva on sveitsiläisen perheyrityksen omistama ja osa yhtiön 37 aluksen laivastoa.

Laivan tiedot tuodaan näille sivuille kun varustamo toimittaa uudet kuvat remontoidusta laivasta.

Mukana Senioriliiton edustaja. Musiikkivieraana muusikko, kapellimestari ja säveltäjä Tuomas Kesälä.

Varaukset puhelimitse suoraan Kristinalta

p. 05 – 211 44 (ma-pe klo 10-16)