Rohkeasti eläkkeelle -kurssi Satakunnan alueella

9.3.2021 12:30 - 10.3.2021 15:00

Tervetuloa ilmoittautumaan Rohkeasti eläkkeelle -etäkurssille tiistaina 9.3. ja keskiviikkona 10.3.2021 klo 12.30–15.00. Kaksipäiväinen kurssi järjestetään etätoteutuksella Satakunnan edelleen vaihtelevan koronatilanteen takia. Osallistujille lähetetään video-ohje kokoukseen osallistumisesta ennen kurssia.

ILMOITTAUTUMINEN KURSSILLE:

Kurssille otetaan alustavasti enintään 25 kurssiosallistujaa, joten paikkoja on rajallinen määrä. Ennakkoilmoittautuminen on pakollinen, mutta ilmoittautumisen voi perua vielä kurssipäivänäkin. Kurssi on lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille. Voit vinkata esimerkiksi tutuillesi kurssista, jos heille eläkkeelle jääminen on ajankohtainen asia elämässä.

Kurssilla käsiteltävinä teemoina ovat muun muassa eläköitymiseen liittyvät kokemukset, eläkkeelle siirtymisen tarjoamat mahdollisuudet sekä vinkit lisääntyneen vapaa-ajan hyödyntämiseksi. Kurssilla kuullaan seuraavat puheenvuorot, joiden aikana on mahdollisuus myös keskustella ja jakaa omia kokemuksia toisten kanssa:

Päivä 1

Tervetuliaissanat ja esittäytymiskierros

Hyvinvointi eläkkeeellä ja sen edistäminen (Rauman kaupungin palveluneuvoja Tanja Hakulinen)

Päivä 2

Edellisen kokoontumisen purku

Liikunta ja terveys eläkeaikana (Satu Lamminpää)

Vapaaehtoisuus elämän ilona (Satakunnan senioripiirin puheenjohtaja Pertti Harju)

Loppukeskustelu ja palaute

Kurssi on yksipäiväinen ja osallistujalle täysin maksuton. Osallistumiseen tarvitaan verkkoyhteys. Itse Teams-kokousta varten ei tarvitse ladata tietokoneelle sovellusta, nettiselaimen käyttökin riittää. Kokoukseen osallistumisesta lähetetään video-ohjeistus ennen kurssia. Teamsiin littyvissä ongelmissa voi ottaa yhteyttä hanketimiin sähköpostitse rose@senioriliitto.fi.

Hyväksytystä kurssi-ilmoittautumisesta tulee vahvistus lomakkeella annettuun sähköpostiosoitteeseen.