Rohkeasti senioriksi -etäkurssi Pohjois-Karjalassa

28.4.2021 12:30 - 28.4.2021 16:00

Tervetuloa Rohkeasti senioriksi -kurssille keskiviikkona 28.4. kello 12:30–16:00. Yksipäiväinen etäkurssi järjestetään Teams-kokouksena vallitsevan koronatilanteen takia. Osallistujille lähetetään opastusvideo etäkokoukseen osallistumisesta ennen kurssia.

Etätapahtumaan otetaan enintään 25 kurssiosallistujaa, joten paikkoja on rajallinen määrä. Ennakkoilmoittautuminen on pakollinen, mutta ilmoittautumisen voi perua vielä kurssipäivänäkin. Kurssi on lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille. Osallistuja voi olla osallistunut syksyllä 2020 Rohkeasti eläkkeelle -kurssille Joensuussa.

ILMOITTAUTUMINEN KURSSILLE:

Kurssilla syvennytään eläkkeelle siirtymisen jälkeen lisääntyvän vapaa-ajan hyödyntämiseen. Kurssilla käsitellään seuraavia teemoja:

- Aloitus ja esittelykierros
- Vapaaehtoistoiminta ja sen monet muodot: Kotikartanoyhdistys, järjestökoordinaattori Teija Sivonen.
- Kokemuspuheenvuoro vapaaehtoisuudesta: Pohjois-Karjalan senioriaktiivit: Lieksan entinen puheenjohtaja Matti Hokkanen, Pohjois-Karjalan senioreiden puheenjohtaja Antti Multala ja Joensuusta Pertti Vainionpää.
- tauko
- Vaikuttavaa viestintää – arjessa ja järjestössä: koulutussuunnittelija Niilo Nissinen, Kansio ry.
- Seniorikansalaisen talous: Jukka Asikainen, Liperin OP:n johtaja.
- Loppusanat

Kurssi on yksipäiväinen ja osallistujalle täysin maksuton. Osallistumiseen tarvitaan verkkoyhteys. Itse Teams-kokousta varten ei tarvitse ladata tietokoneelle sovellusta, nettiselaimen käyttökin riittää. Kokoukseen osallistumisesta lähetetään video-ohjeistus ennen kurssia. Teamsiin littyvissä ongelmissa voi ottaa yhteyttä hanketimiin sähköpostitse rose@senioriliitto.fi.

Hyväksymme hankkeen kohderyhmään kuuluvat (lähivuosina eläkkeelle jääneet/jäämässä olevat). Voimme kuitenkin ottaa myös pidempään eläkkeellä olleita, mikäli paikkoja jää jäljelle.

Hyväksytystä kurssi-ilmoittautumisesta tulee vahvistus lomakkeella annettuun sähköpostiosoitteeseen.
Jos ilmoittaudut kurssille, mutta osallistumisellesi ilmaantuu jokin este, ilmoitathan asiasta mahdollisimman ajoissa sähköpostitse osoitteeseen rose@senioriliitto.fi.