Rohkeasti senioriksi -kurssi Turussa

23.9.2020 12:00 - 23.9.2020 16:30

Tervetuloa Rohkeasti senioriksi -kurssille keskiviikkona 23.9.2020 kello 12:00–16:30. Yksipäiväinen kurssi järjestetään Turun kansallisten senioreiden tiloissa. Osoite on Uudenmaankatu 17, 20500 Turku.

Ilmoittautuminen tästä linkistä: https://kilta.senioriliitto.fi/Tapahtumat/tapahtumatiedot.aspx?id=5202.

Noudatamme tapahtumissamme THL:n yleisiä ohjeita koronaviruksen ehkäisemiseksi ja lisäksi olemme laatineet omat turvallisuusohjeemme, jotka lähetetään kurssille hyväksytyille osallistujille noin viikko ennen kurssia. Tarjoamme osallistujien käyttöön kasvomaskin ja käsidesiä. Tapahtumiin otetaan enintään puolet käytössä olevasta tilakapasiteetista, jotta riittävien turvavälien pitäminen on mahdollista. Flunssaoireisena kurssille ei tule osallistua.

Tilaan otetaan poikkeuksellisesti enintään 20 kurssiosallistujaa, joten paikkoja on rajallinen määrä. Ennakkoilmoittautuminen on pakollinen, mutta ilmoittautumisen voi perua vielä kurssipäivänäkin. Kurssi on lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille. Osallistuja voi olla osallistunut syksyllä 2019 Rohkeasti eläkkeelle -kurssille Turussa.

Kurssilla syvennytään eläkkeelle siirtymisen jälkeen lisääntyvän vapaa-ajan hyödyntämiseen. Kurssilla käsitellään seuraavia teemoja: järjestötoiminnan ulottuvuudet (Kristiina Kallioniemi, Naantalin seniorit ry:n puheenjohtaja), viestintä järjestötyössä (Annele Silvennoinen, Varsinais-Suomen senioripiirin sihteeri) ja seniorikansalaisen talous (Leena Reuter, Turun Seudun Osuuspankki).

Kurssi on yksipäiväinen, maksuton ja siihen osallistuville tarjotaan kahvia sekä pientä purtavaa. Matkakuluista kurssin järjestämispaikalle kukin osallistuja vastaa itse.

Hyväksytystä kurssi-ilmoittautumisesta tulee vahvistus lomakkeella annettuun sähköpostiosoitteeseen. Jos ilmoittaudut kurssille, mutta osallistumisellesi ilmaantuu jokin este, ilmoitathan asiasta mahdollisimman ajoissa sähköpostitse osoitteeseen rose@senioriliitto.fi.