Maanantai 5.10.2020

Liittokokoukseen ovat tervetulleita kaikki kansallisten seniorien jäsenet. Kokouksessa on runsaasti monipuolista ja houkuttelevaa oheisohjelmaa Savonlinnan kaupungin luonnonläheisessä ympäristössä.

Maanantai 5.10.2020 OHEISOHJELMA

Teksti: Ismo Kivistö
Kuvat: Savonlinnan kaupunki, matkailu ja Kerigolf

Savonlinna on noin 35 000 asukkaan kaunis ja eläväinen kaupunki Saimaan sylissä. Kaupunki on rakennettu saarille ja keskustassakin luonto on lähellä. Historiallinen, tuhansien tarinoiden ja monien taistelujen Olavinlinna vartioi kaupunkia veden ympäröimästä kalliosaaresta Kyrönsalmessa.

Seniori Patina Golf kilpaillaan Kerimäellä

Tapaaminen alkaa maanantaina 5.10. klo 10.00 Seniori Patina Golf -kilpailulla Kerimäen mainiolla Kerigolfin radalla. Ronald Freamin 30 vuotta sitten suunnittelema kokonaisuus on kestänyt hyvin ja pelaajien mielestä vain paranee aikojen saatossa.

Radan korkeuserot ja uljaat maisemat tuovat peliin lisänautintoa ja urheilullisuutta. Väylien vaihtelevat muodot saavat pelaajan miettimään mailavalintoja varsin tarkasti. Viimeiset vuodet kenttä on saanut erityisesti kiitosta loistavasta kunnostaan läpi kauden.

Kenttä sopii hyvin niin klubipelaajille kuin myös pidemmälle edenneille golffareille. 18 reikäisellä kentällä pelataan 17.000 kierrosta pelikauden touko-syyskuun aikana.

Pelaajia palvelee klubin kahvila-ravintolan lisäksi väyläkioski kierroksen puolivälissä. Nykyinen klubitalo, joka valmistui vuonna 2016, tarjoaa erinomaiset puitteet pelin jälkeiselle virkistäytymiselle, ruokailulle ja seurustelulle. Kerigolfin radalla henkilökohtaista tasoitustaan parantavien puolisoille ja ystäville järjestetään sopivaa oheisohjelmaa Savonlinnassa.

Ilmoittautumiset ja autovaraukset suoraan Kerigolffiin osoitteella clubhouse@Kerigolf.fi 15.9.2020 mennessä. Kilpailuun liittyvät tiedustelut Soile Pelkonen p. 050 5623161.

Voit valita useasta Saimaan risteilystä

Lähtö on Savonlinnan satamasta. Valittavana on kaksi reittiä, toinen kaupungin ympäri moottorilaivalla ja toinen saaristossa höyrylaivalla. Risteilyillä on reittiselostus ja kahvio A-oikeuksin. Risteilemään voit lähteä maanantaina klo 14.00. Risteilyn hinta 15€/kpl maksetaan sähköisen ilmoittautumisen yhteydessä.

Risteily no 1.  klo 14.00 – 15.30. Kaupungin ympäri moottorilaivalla. M/S IEVA tai M/S ELVIIRA

Risteilyllä Savonlinnan saarten ympäri nähtävyydet avautuvat vesiltä käsin. Satamasta lähdettyämme nähdään Savonlinnan historiallinen museolaivasto ja ylväs Olavinlinna näyttäytyy. Savonlinna on useiden siltojen kaupunki. Olavinlinnan ohitettuamme voimme ihastella vanhan rautatiesillan ja uudemman maantiesillan väliin jäävää Savonlinnan vanhaa kaupunkia. Reitillä näkyy myös kaupungin keskellä olevaa Kasinosaarten kallioista maisemaa. Saattaapa norppakin jollain kalliolla köllötellä. Alitamme Laitaatsillan ja sen vieressä olevan Saimaan ainoan ympärivuotisesti toimivan telakan.

Risteily no 2. klo 14.00 – 15.30. Risteily saaristossa höyrylaivalla; S/S Punkaharju

Pihlajaveden saaristoon suuntautuvalla retkellä pääsee Saimaannorpan valtakuntaan. Näemme keskiaikaisen Olavinlinnan ja teemme matkaa nauttien aidosta syystunnelmasta Savonlinnan sydämessä. Risteily suuntaa Savonlinnan eteläpuoleiseen labyrinttimaiseen Pihlajaveden saaristoon saimaannorpan valtakuntaan. Matka kulkee läpi kapeikkojen ja lukuisten saarien lomitse ohittaen keskiaikaisen Olavinlinnan juuri sopivalla kuvausetäisyydellä.

Iltajuhla ”seniorit linnassa” Olavinlinnassa klo 19-22 kruunaa päivän

Maanantai -päivän päätteeksi keräännytään Olavinlinnaan iltajuhlaan. Soittaja ja laulaja Matti Muhonen esiintyy trubaduurina ja imitoijana. Taikuri Olli Rissanen taikoo ”lähitaikurina”. Senioriliiton varapuheenjohtaja Risto Löppönen jakaa Golf mestaruus palkinnot.

Illan hinta on 39 €/hlö. Ruokajuomat jokainen tilaa ja maksaa paikan päällä.