Senioriliiton mielenkiintoinen edunvalvontapäivä järjestettiin 15.3.

Senioriliiton monipuolinen edunvalvontapäivä järjestettiin Helsingin Kampissa. Tapahtumaan oli mahdollista osallistua Teams-sovelluksella. Paikalla Kampissa oli 70 henkilöä ja etäyhteydellä läsnä 15 henkilöä.

Professori Alexander Stubb esiintyi etänä suoraan Lontoosta. Puheenvuorossaan Stubb puhui Suomen, Euroopan ja globaalista turvallisuuspolitiikasta. Hän esitti oman arvionsa, mitkä maantieteelliset alueet ja valtiot ratkaisevat kilpailun liberaaleja arvoja edustavien valtioiden ja Kiinan kaltaisten valtioiden välillä.

Vaalipaneelissa käytiin keskustelua mm. rahasta, turvallisuudesta ja ikäihmisten arvostuksesta. Kaikki panelistit suhtautuivat kielteisesti eläkeindeksien leikkaukseen.  Paneelin juonsi varatuomari Tuulikki Petäjäniemi. Keskustelijoina olivat kansanedustaja (kok.) Elina Valtonen, kansanedustaja (sd) Eveliina Heinäluoma, ex-puoluesihteeri, kaupunginvaltuutettu (kesk.) Timo Laaninen ja rikosylikonstaapeli, kaupunginvaltuutettu (ps.) Mika Raatikainen.

Sosiaali- ja terveysministeriöstä asiantuntijapuheenvuoron tapahtumaan toivat erityisasiantuntija Antti Kuopila ja projektipäällikkö Marjaana Pennanen.

Kansallisen sivistysliiton koulutuspäällikkö Veli-Pekka Manninen kertoi vaaleihin valmistautumisesta, mitä se tarkoittaa käytännössä.

Alla olevalla videolla voit katsella vain osan tapahtumasta (senioriliiton vaaliteemat, vaalipaneeli ja professori Alexander Stubbin puheenvuoro). Koko tapahtuman video on katsottavissa yhdistysten luottamushenkilöille tietopankissa (vaatii kirjatumisen tietopankin käyttäjätunnuksilla, ei jäsensivujen käyttäjätunnuksilla)