Etätoteutukset jatkuvat helmikuussa

Rohkeasti seniori -hanke jatkaa etätoteutusten valmistelua koronatilanteen ollessa edelleen vakava.

Hankkeen talvikauden kurssit alkoivat eilen, kun Jyväskylän alueen Rohkeasti eläkkeelle -kurssi toteutettiin etänä Teams-sovelluksessa. Paikalla oli kurssille asettamamme maksimimäärän verran kiinnostuneita kurssilaisia, eli 30 osanottajaa. Tilaisuudessa puhujina toimivat eläkepäivistään kertonut kaupunkineuvos Markku Andersson, muutoksen kohtaamisesta osallistujia keskusteluttanut työnohjaaja ja kouluttaja Anne Laimio sekä vapaaehtoisuudesta puhunut senioriaktiivi Sirpa Teräväinen.

Jyväskylän kurssi onnistui hyvin etätoteutuksena. Osallistujat pääsivät kuulemaan asiantuntijapuheenvuoroja sekä osallistumaan itsekin yhteisölliseen keskusteluun omasta eläkeajastaan ja sen odotuksista. Osallistuminen etäkurssille on helppoa - tarvitsee vain internet-yhteyden sekä jonkun laitteen, jolla internetiin pääsee (esim. älypuhelin, tietokone, tabletti). Osallistujat kiittivät järjestäjiä kurssin loputtua, ja heille lähtee vielä ensi viikolla tilaisuuden onnistumista tarkemmin kartoittava palautekysely.

Ensi viikolla hanke järjestää etäkurssit Lahden ja Tampereen alueilla. Tampereen kurssille on vielä muutamia paikkoja. Lue lisää ja ilmoittaudu kurssille oheisesta linkistä:

Helsingin alueella hanke järjestää Rohkeasti eläkkeelle -kurssin 9.-10.2.2021 klo 12.30-14.45. Kurssille on vielä viitisen paikkaa jäljellä! Voit ilmoittautua kurssille tästä linkistä:

Hanke seuraa tarkasti epidemiatilanteen kehitystä ja toteuttaa kurssit etätoteutuksella, jos lähitapaamista ei voida järjestää yleisötilaisuuksien rajoitusten myötä. Toivomme kuitenkin, että myös lähitapaamisia voitaisiin kevään aikana toteuttaa.