Senioriliitto ja Rohkeasti seniori -hanke näkyvästi esillä SuomiAreenassa

Kansallinen senioriliitto ry ja Rohkeasti seniori -hanke osallistuivat Porin SuomiAreenaan koko viikon ajan (15.–19.7.2019). Rohkeasti seniori -hankkeen esitemateriaali oli ensimmäistä kertaa esillä Porin Kauppatorilla, jossa liiton ylläpitämä teltta sijaitsi. Suosittuja olivat Rohkeasti seniori -suurennuslasikortit.

Teksti: Timo Vuori
Teksti on julkaistu Patina-lehden numerossa 4/2019

Keskustelua yksinäisyydestä

Keskiviikkona 17.7. Porissa olivat paikalla liiton puheenjohtaja Anneli Taina, toiminnanjohtaja Matti Niiranen, hankkeen työntekijät Tiina Hailla ja Timo Vuori sekä viestinnän asiantuntija Petri Rytkönen.

Puheenjohtaja Taina osallistui Puuvillan kauppakeskuksessa järjestettyyn paneelikeskusteluun ”Kuka viereesi jää?” Paneelikeskustelu käsitteli ikääntyneiden yksinäisyyden kokemista ja siihen puuttumista.

Paneelikeskustelun aihe on liiton toiminnan kannalta ajankohtainen. Rohkeasti seniori -hankeen avulla pyritään helpottamaan muun muassa eläköitymisestä johtuvaa yksinäisyyden kokemista.

Toimittaja Peter Nymanin vetämään paneelikeskusteluun osallistuivat Tainan lisäksi tietokirjailija Christina Andersson, professori Harriet Finne-Soveri, kansanedustaja Paula Risikko ja tutkijatohtori Elisa Tiilikainen.

Näyttelyteltan ylläpidosta vastasivat pääosin Porin kansalliset seniorit. Rohkeasti seniori -hanke herätti kiinnostusta ja viikon aikana aiheesta käytiin lukuisia hyviä keskusteluja. Porissa nähtiin myös hankkeen vapaaehtoisia eri puolilta Suomea.